Al Jazeera America Vice President: “Enemies of Muslims Face Death”

al-jazeera

Frontpage, by Daniel Greenfield, May 7, 2015:

Al Jazeera, we were told, was a perfectly legitimate media outlet. The fact that it was controlled by Qatar, a state sponsor of terror was irrelevant. Accusations by Egypt and the UAE that it was helping stage coups on behalf of the Muslim Brotherhood shouldn’t be believed.

But now here is some of the ugliness coming out of Al Jazeera America.

Here is some of what Osman Mahmud, senior vice president of broadcast operations and technology, had been up to.

The lawsuit contends: “As an employee at AJAM, Mr. Mahmud’s discriminatory conduct included, but was not limited to, removing female employees from projects to which they had been previously assigned by other management level employees, excluding women from emails and meetings relevant to their assignments, and making discriminatory, anti-Semitic and anti-American remarks such as ‘whoever supports Israel should die a fiery death in hell.’ ”

A screen grab of another incendiary comment, allegedly posted by Mahmud on his Facebook page—which apparently has been scrubbed or made private in recent days—has also been making the rounds among colleagues, detractors and media reporters, along with concerned AJAM execs.

“The enemies of Muslims in Egypt, their puppets and blind supporters are due to face death in the hospitals and streets of Egypt, starting from this evil man,” reads the comment, time-stamped July 29, 2014 at 2:32 a.m., apparently a reference to Egyptian television presenter and Muslim Brotherhood opponent Tawfik Okasha.

It’s hardly the sort of sentiment one expects from a senior manager of a journalistic organization.

But exactly the sort of thing you expect from a Muslim Brotherhood operation, which supports Hamas and actively fought a limited civil war in Egypt. Al Jazeera is not a journalistic organization. It never was.

Calling for people to die and making death threats on behalf of the Muslim Brotherhood is exactly the right thing to do at Al Jazeera.

McGinnis, meanwhile, was demoted from news gathering chief in February to the “significantly less prestigious” outreach job after tangling with Mahmud over his wish to replace an experienced Israeli cameraman with a questionably qualified Palestinian one, and then reporting his “dismiss[ive]” and “patroniz[ing]” conduct to HR, according to the lawsuit.

Now that’s much more journalistic behavior.

***

In case you haven’t seen it:

 

Lawsuit Alleges Sexism, Anti-Semitism by Al Jazeera America Official

A man works at a desk in the Al Jazeera America broadcast center in New York on Aug. 20, 2013. Reuters

A man works at a desk in the Al Jazeera America broadcast center in New York on Aug. 20, 2013. Reuters

by IPT News  •  Apr 29, 2015

A senior Al Jazeera America manager is facing serious allegations of sexist and anti-Semitic discrimination after an employee filed suit Tuesday for wrongful termination.

Matthew Luke is seeking $15 million in damages from the Qatar-owned network. The complaint filed in New York state court accuses Osman Mahmud of sexist discrimination, such as removing female employees from projects and excluding women from emails and meetings related to their assignments. Mahmud also allegedly made anti-American and anti-Semitic comments, such as “whoever supports Israel should die a fiery death in hell.”

According to the lawsuit, Luke was fired 10 days after filing a report regarding Mahmud’s behavior to Al Jazeera’s HR department.

Mahmud denied the allegations in an interview with the Washington Post.

Among the other claims, Mahmud ordered a senior news official to replace a photographer, an Israeli national, with a Palestinian who was less qualified.

When the official complained, she was reassigned to a less prestigious position and replaced by a male colleague. The lawsuit describes Al Jazeera America’s chief executive as believing a correspondent’s reporting was too pro-Israel, even though Al Jazeera is notorious for its highly critical stance against the Jewish state.

The network’s Arabic and English outlets have been plagued by reports that its biases trump its stated objective of providing objective journalism. Nearly two dozen staffers resigned in protest of the network’s sympathetic coverage toward the Muslim Brotherhood after the 2013 ouster of Mohamed Morsi as Egypt’s president.

In January, in the immediate aftermath of the massacre of cartoonists, other staffers and police at the satirical French magazine Charlie Hebdo, internal Al Jazeerah emails obtained by the National Review show executive producer Salah-Aldeen Khadr urging staff members to emphasize the magazine’s “racist caricatures” in their coverage.

He suggested they question if this was “really an attack on ‘free speech,'” and whether the spontaneous “I Am Charlie” signs held posted and displayed by outraged French citizens was an “alienating slogan.”

“Was this really an attack on ‘Free speech’?” one Khadr email said. “Who is attacking free speech here exactly? Does an attack by 2-3 guys on a controversial magazine equate to a civilizational attack on European values..? Really?”

The “Je Suis Charlie” (I am Charlie) signs were counter-productive, he claimed. “You don’t actually stick it to the terrorists by insulting the majority of Muslims by reproducing more cartoons – you actually entrench the very animosity and divisions these guys seek to sow.”

That sentiment was echoed by Qatar-based reporter Mohamed Vall Salem, who wrote, “what Charlie Hebdo did was not free speech it was an abuse of free speech in my opinion, go back to the cartoons and have a look at them!

“It’ snot [sic] about what the drawing said, it was about how they said it. I condemn those heinous killings, but I’M NOT CHARLIE.”

COLLAPSE BEGINS: AL JAZEERA AMERICA CANCELS ALL MORNING SHOWS

al-jazeera-america-logo1-640x360Breitbart, by John Nolte, Jan. 12, 2015:

Al Jazeera America’s inevitable collapse has begun with the elimination of all of its morning programming. Instead of producing its own programming, the basement-rated cable news network will simply re-broadcast Al Jazeera programs from its parent studio in Qatar. Also canceled is the late morning program, “Consider This With Antonio Mora.”

Mediabistro reports that behind-the-scenes staffers will be reassigned and “the fate of on-air talent is unclear.” Variety, however, reports that primetime anchors Ali Velshi and Joie Chen will have less airtime and mid-to-late afternoon programming is also on the chopping block.

Although the Qatar government that backs Al Jazeerra America has enough money to keep the network going until the end of time and beyond, the real problem isn’t ratings. MSNBC and CNN’s ratings are not much better than AJA’s.

No, the problem for AJA has always been traction and impact. Even though no one watches MSNBC and CNN, both of those left-wing cable news networks still have an impact on America’s political and cultural debates. AJA has never penetrated in that way.

Not once.

Since its launch in August of 2013, not a single AJA story has ever had any kind of impact on the American news narrative.

Not a single interview, YouTube moment, or AJA report has ever been anything other than a tree in a forest that no one heard fall.

Other than its obvious brand problem, the last thing America needed was yet another left-wing, terrorist-appeasing, America-hating news outlet. 

Qatar Awareness Campaign – Message for Al Gore

10444640_541029836027957_3198265898780002919_nDear Mr. Albert Gore:

This letter is being sent to you on behalf of the Qatar Awareness Campaign Coalition.  The purpose is to inform you and the public of the activities of Qatar, the country which owns Al Jazeera America, the network which was established following your sale of CurrentTV to Al Jazeera for $500 million in 2013.

As cited below, in fact, you and your business partner, Mr. Joel Hyatt, engaged in two major transactions with Qatar: first the purchase of Newsworld International in 2004, from which you launched CurrentTV; secondly, the selling back of the station to Qatar to broadcast Al Jazeera America, for the price of $500 million.

We urge to you read the information below, which includes evidence that Qatar is arguably the preeminent sponsor of terror in the world today.  It is a benefactor of the genocidal armies of ISIS, al Qaeda, and Boko Haram; it is involved in Taliban narcotics trafficking through a relationship with the Pakistani National Logistics Cell; and profits from operating a virtual slave state.  

Qatar is involved in terror operations from Nigeria to Gaza to Syria to Iraq

Here is pertinent background on your involvement with the Doha-based network, and their ties to Islamists who promote mass murder of religious and ethnic minorities over the airwaves.

  • In 1996, then Emir of Qatar, Hamad bin Khalifa Al Thani, provided a $137 million loan to start Al Jazeera. Hamad bin Khalifa Al Thani was the ruling monarch of Qatar from 1995-2013.
  • Al Jazeera is home to the Muslim Brotherhood’s spiritual leader Yusuf al-Qaradawi, who reaches an estimated 80 million viewers each week. Qaradawi has ordered the killing of Jews, and Shiite Muslims in Syria.
  • In 2004, you and your partner Joel Hyatt (who is a Trustee of the Qatar-financed Brookings Institute) purchased Newsworld International from Vivendi Universal Entertainment to establish CurrentTV. Vivendi was (and is) partially owned by Qatar Holding.
  • In 2013, CurrentTV was sold to Al Jazeera for a reported $500 million. Owning 20% of the company, you reportedly profited personally $100 million from the sale.
  • In September 2014, you and Hyatt sued Al Jazeera for funds that remained in escrow. Al Jazeera has now filed a countersuit.

Your lawsuits notwithstanding, in light of Al Jazeera’s consistent and vocal support for the Muslim Brotherhood and various jihadi groups, we ask that you consider the attached sourced report on Qatar’s activities.  The links cited are vetted and credible sources.  We hope you take the time to verify the truth of the statements for yourself.

After doing so, the Coalition of the Qatar Awareness Campaign calls on you to exert due influence on the Qatari government to cease any type of involvement in all forms of Islamic terrorism, slavery, and drug trafficking!

Sincerely,

Lt. Col. Allen B. West (US Army, Ret) – AllenBWest.com

Charles Ortel – Washington Times

Frank Gaffney, Jr. – Center for Security Policy

Pamela Geller –  Atlas Shrugs

Paul E Vallely, US Army (Ret) – Chairman, Stand Up America

Robert Spencer – Jihad Watch

Walid Shoebat – Shoebat.com

**

& the entire Qatar Awareness Campaign Coalition.

Qatar Research Report: http://www.stopqatarnow.com/p/research-report.html
Sign the Petition! Visit www.stopqatarnow.com
Facebook: Stop Qatar Now
Twitter: @stopqatarnow

** Select signatures as of 9/27.  The Qatar Awareness Campaign Coalition is comprised of more than 25 journalists, national security experts, publishers, and independent researchers. To view all Coalition participants, please visit the Campaign’s website.

Qatar Awareness Campaign – The Stream

qatar_awareness_campaign_logoMs. Malika Bilal and Ms. Femi Oke

Al Jazeera English

PO Box 23127

Doha – Qatar

 

Dear Ms. Bilal and Ms. Femi Oke:

This letter is being sent to you on behalf of the Qatar Awareness Campaign Coalition.  The purpose is to inform you and the public of the activities of Qatar, the country which owns Al Jazeera, the network on which you are co-hosts of the program, The Stream.

We urge to you read the information below, which includes evidence that Qatar is arguably the preeminent sponsor of terror in the world today.  It is a benefactor of the genocidal armies of ISIS, al Qaeda, and Boko Haram; it is involved in Taliban narcotics trafficking through a relationship with the Pakistani National Logistics Cell; and profits from operating a virtual slave state.  Qatar is involved in terror operations from Nigeria to Gaza to Syria to Iraq

So the public understands why this letter is addressed to you both, who are American citizens and co-hosts of an Al Jazeera daily program, here is pertinent background on the Doha-based network.

  • In 1996, then Emir of Qatar, Hamad bin Khalifa Al Thani, provided a $137 million loan to start Al Jazeera. Hamad bin Khalifa Al Thani was the ruling monarch of Qatar from 1995-2013.
  • Al Jazeera is based out of Doha, the capital of Qatar.
  • In July 2013, 22 employees of Al Jazeera resigned after the station “air[ed] lies and misle[d] viewers” (according to Al Jazeera correspondent) regarding the Egyptian revolution on July 4, which ousted Muslim Brotherhood president Mohamed Morsi.
  • Al Jazeera is home to the Muslim Brotherhood’s spiritual leader (and Morsi-backer) Yusuf al-Qaradawi, who reaches an estimated 80 million viewers each week.

In light of Al Jazeera’s consistent and vocal support for the Muslim Brotherhood and their associated terror campaigns, we ask that you consider the attached sourced report on Qatar’s activities.  The links cited are vetted and credible sources.  We hope you take the time to verify the truth of the statements for yourself.

After doing so, the Coalition of the Qatar Awareness Campaign calls on you to exert due influence on the Qatari government to cease any type of involvement in all forms of Islamic terrorism, slavery, and drug trafficking!

Sincerely,

Lt. Col. Allen B. West (US Army, Ret) – AllenBWest.com

Charles Ortel – Washington Times

Frank Gaffney, Jr. – Center for Security Policy

Pamela Geller –  Atlas Shrugs

Paul E Vallely, US Army (Ret) – Chairman, Stand Up America

Robert Spencer – Jihad Watch

Walid Shoebat – Shoebat.com

**

& the entire Qatar Awareness Campaign Coalition.

Qatar Research Report: http://www.stopqatarnow.com/p/research-report.html
Sign the Petition! Visit www.stopqatarnow.com
Facebook: Stop Qatar Now
Twitter: @stopqatarnow

** Select signatures as of 9/27.  The Qatar Awareness Campaign Coalition is comprised of more than 25 journalists, national security experts, publishers, and independent researchers. To view all Coalition participants, please visit the Campaign’s website.

CC: PR, Media Relations of Al Jazeera

Al Jazeera Buries Muslim Brotherhood Connection to Terrorist Leader Killed in Sinai

ansarbaitalmaqdisBreitbart, by JORDAN SCHACHTEL:

On Friday, Egyptian security forces took out the leader of Muslim Brotherhood affiliated terrorist group Ansar Bayt al-Maqdis in the Sinai Peninsula. An Egyptian army spokesman said the operation was a success, as forces neutralized six “extremely dangerous criminal elements.” Egyptian military sources confirmed Shadi al-Menei, the leader of the terrorist group, was executed in the raid.

Al Jazeera, in reporting the news story, did not make any mention of the Muslim Brotherhood’s association with the terrorist group. It may come as no surprise to some, as 22 members of Al Jazeera Egyptian bureau resigned in 2013 after some complained that management would instruct all staff to favor the Muslim Brotherhood party-line in their reporting. Al Jazeera is owned by the government of Qatar, which is run by the oil-rich Al Thani family. One of its members, Crown Prince Sheikh Tamim, was once described by Reuters as a “bankroller of Arab Spring revolts in alliance with the Muslim Brotherhood.”

Following the fall of former president Mohammed Morsi, who was a member of the Muslim Brotherhood, the Egyptian military has been engaged in fighting terrorism in the Sinai. The main perpetrator of terror activity in the Sinai Peninsula has been Ansar Bayt al-Maqdis, a Muslim Brotherhood affiliated radical Islamist group.

Ansar Bayt al-Maqdis, also known as “Defenders of Jerusalem”, has mounted several devastating  terrorist attacks and targeted assassinations on Egyptian citizens since the beginning of 2012. While their methods were unanimously condemned by the international community, President Morsi refused to get involved in stopping his fellow Brothers’ advances. Morsi largely accelerated their dominance over the Sinai when following his inauguration, he released almost all of Ansar Bayt al-Maqdis members from prison.

To demonstrate Ansar Bayt al-Maqdis’ unshakeable connection to the Muslim Brotherhood, one needs to look no further than their slogan, which was singled out as a motto of utmost importance by MB founder Hassan al Banna: “Fight them until there is no fitnah [discord], and [until] the religion, all of it, is for Allah.” [Qur’an, Sura VIII, verse 39]

Throughout history, the Muslim Brotherhood and Al Qaeda has been inextricably linked through Sayyid Qutb, an Egyptian Islamist activist who was viewed as the intellectual leader for both movements. During his time in politics, Qutb became a one of the most prominent voices for the Muslim Brotherhood. All three of Al Qaeda’s former top leaders: Osama Bin Laden, Ayman al-Zawahiri, and Saif al-Aldel, were Muslim Brotherhood members and adamant Qutb followers.

Egypt has its presidential elections scheduled for next week. The leading candidate is General Abdel Fattah al-Sisi, who was largely responsible for the ouster of Morsi in Egypt’s second revolution, which arguably came as a result of the Muslim Brotherhood leader’s tyrannical reign following the “Arab Spring”.

Also see:

IPT Exclusive: An Al Jazeera Anchor’s Bloody Call

Al Jazeera America fails to attract US audience

Al Jazeera America to hit US airwaves

By Claire Atkinson:

After just two months on the air, Al Jazeera America is losing ground in the US.

The US offshoot of the Mideast news outfit managed fewer than half of the viewers who tuned in to its predecessor, Al Gore’s Current TV.

Al Jazeera America has averaged just 13,000 viewers a day since its Aug. 20 launch — on par with a public access channel. In the 25- to 54-year-old audience sought by advertisers, it drew 5,000 viewers.

The ratings are so low, they are considered a “scratch” and aren’t reported by Nielsen.

“We are making large investments in programming and marketing,” an Al Jazeera America spokesperson said Sunday.

By comparison, 31,000 viewers tuned into Current TV a year ago.

Currently, Al Jazeera America is carried in about 44 million US households. The network lost millions of households when Time Warner Cable dropped it shortly after its debut.

The No. 2 cable provider has agreed to make Al Jazeera America available in about 10 million homes. Despite that, the news channel is the smallest of fry. Last Thursday, Even with Time Warner Cable on board, Al Jazeera America has a long way to go in its mission to compete with mainstream rivals. Leader Fox News drew 353,000 total viewers, while CNN notched 174,000 and MSNBC grabbed 121,000.

Al Jazeera America is trying to attract a US audience despite a deep distrust in the wake of the 9/11 terrorist attacks and criticism that it harbors an anti-US bias.

The network’s financial backer, the government of Qatar, paid a hefty $500 million in January to purchase Current TV and gain US distribution.

Meanwhile, on Al Jazeera America …

1375972566000-XXX-AL-JAZEERA-network-hdb3-450x337By Tom Thurlow:

It has been almost two months since Al Jazeera America (AJA), the American outlet of Qatar-based news network Al Jazeera, debuted in the U.S. Viewers of the network note its impressive graphics and lack of commercials, a welcomed change of pace compared to most cable news in the States. The network also employs a host of familiar faces that help bolster AJA’s image as just another news network. It remains to be seen just how radical AJA will let its coverage becomes once it grows more assured of its acceptance into the mainstream. Already AJA’s Sunni sponsors have let the mask slip.

Despite a petition drive to exclude AJA from cable distribution, AJA’s coverage is definitely on the rise.  Last spring and summer, AJA went on a hiring spree, hiring producers, writers, technicians, and hundreds of other staffers.  AJA also snapped up big news names like Joie Chen, David Shuster and Soledad O’Brien, and then opened 12 American bureau offices.  Broadcasting began August 20.

Of course, AJA is not just another news network.  AJA’s parent company, Al Jazeera, is owned by the government of Qatar, the tiny, oil-rich, Sunni Muslim state in the Persian Gulf, bordering Saudi Arabia.  Qatar is ruled by Shiekh Tamim bin Hamad Al Thani, who, despite his personal business dealings with Israel, is pro-Hamas, pro-Muslim Brotherhood and anti-Israel.  Al Jazeera’s news coverage has reflected those views.

In fact, Al Jazeera is so pro-Muslim Brotherhood it recently got kicked out of Egypt for instigating Muslim Brotherhood protests there.  In 2008, Al Jazeera’s Beirut bureau chief threw an on-air birthday party for Samir Kuntar, convicted killer of an Israeli family.

Americans learned to hate Al Jazeera in the days after 9-11, when Al Jazeera first repeated the charge that American Jews were warned beforehand of the attacks in New York, then repeatedly broadcast interviews of Osama bin Laden.  Al Jazeera has even described the War on Terror as “so-called,” and suicide bombings as “paradise operations.”

Through the years Al Jazeera has had on-air personalities who were blatantly anti-Semitic.  One popular Al Jazeera show, “Shari’a and Life,” features a host who regularly criticizes Shiites, Americans and Jews.

During the height of the Iraqi war years, then-Secretary of Defense Donald Rumsfeld described Al Jazeera as “the mouthpiece of Al Qaeda,” while President George W. Bush referred to Al Jazeera as “a terrorist organization.” Upon the initial invasion of Afghanistan and later in Iraq, US military forces bombed local Al Jazeera offices because of the support they had given terrorists.

Read more at Front Page

 

The Economist is a top advertiser on Al Jazeera America.

TEFlorida Family Association:

The Economist is a top advertiser on Al Jazeera America.  The Economist is a weekly news and international affairs publication owned by The Economist Newspaper Ltd. and edited in offices in London.

Al Jazeera America is down to only eight advertisers now that REVshare stopped advertising.  One hundred twenty nine (129) companies have stopped advertising since January 2013.  The eight companies that continue to advertise include:  Procter and GambleThe Economist, National Express (Xhose), Guthy Renker (Proactiv), Hair Club, Telebrands (Stone Wave Cooker), National Tax Help Center and Swift Maintenance (Flex Seal).  Xhose had stopped advertising for several weeks but recently returned to become the eighth advertiser.

Al Jazeera is a news company that is owned by a non-democratic, monarch styled emirate who does not afford citizens freedom of the press, espouses Islamic Sharia law, backs the leader of Hamas and supports the Muslim Brotherhood.

The Economist has the right to choose where they use their advertising dollars.  You have the same right to object and choose publications from other companies that won’t give your consumer dollars to Al Jazeera.   Florida Family Association has prepared an email for you to send to officials at The Economist.

To send your email, please click the following link, enter your name and email address then click the “Send Your Message” button. You may also edit the subject or message text if you wish.

Please click here to send your email urging The Economist to stop supporting Al Jazeera with their advertising dollars. 

Contact information:

The Economist
PO Box 46978
St Louis, MO 63146-6978

The Economist online
750 Third Avenue
New York, NY 10017

Tel: +1 800 456 6086
Fax: +1 866 856 8075
E-mail: customerhelp@economist.com

 Rupert Pennant-Rea
Chairman
RupertPennant-Rea@economist.com

 Chris Stibbs
Group chief executive
ChrisStibbs@economist.com
 John Micklethwait
Editor, Director
JohnMicklethwait@economist.com
 John Elkann
Director
john.elkann@exor.com
 Luke Swanson
Director
luke.swanson@pearson.com

Susan Clark
Managing director, The Economist Digital and Group marketing director
Tel: +1 212 554 0652
E-mail: susanclark@economist.com

Mathew Hanratty, corporate communications executive
Tel: +44 (0)20 7576 8546
E-mail: mathewhanratty@economist.com
The Economist

USA
Amy Jaick, communications manager
Tel: +1 212 641 9834
E-mail: amyjaick@economist.com

Dayna De Simone, director of brand communications, Americas
Tel: +1 212 698 9724
E-mail: daynadesimone@economist.com

 

Americans Being Forced to Pay for Al Jazeera

al-jazeera-america-carousel-large (1)By Kieran Lalor:

Two weeks ago, Al Jazeera America launched, beaming into 48 million homes across the country. The media company that allowed Osama bin Laden to use it as a vehicle to communicate with jihadists around the world is now on your TV screen and you are paying for it. The network pushed its way onto basic cable packages with several providers. If you subscribe to Verizon, Comcast, Dish Network or DirecTV, you are forced to subsidize Al Jazeera’s propaganda as part of your cable bill whether you like it or not.

I represent a district about 70 miles north of where the Twin Towers once stood. Thousands of my constituents commute to Manhattan every day.  People from this area perished in the savage attacks of September 11, 2001.  Serviceman from our community made the ultimate sacrifice in Iraq and Afghanistan fighting to prevent another attack.  Four Marines I served with left everything they had on the battlefields of Iraq.  When constituents contacted my office to express outrage that Al Jazeera America is now part of their basic cable package, I took it very seriously.

We should not have to fund Al Jazeera through our cable bills. Americans do not want to pay for their vile propaganda. I’m launching a petition drive calling on cable companies to drop Al Jazeera from their basic cable packages.

Al Jazeera was founded in 1996 by the Emir of Qatar, Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani and is owned by his government.  Some have claimed that Al Jazeera is independent of the dictatorship that runs Qatar.  But the emir’s cousin Sheikh Ahmed bin Jassim al-Thani runs the network despite not having a journalism background.

In late 2012 former vice president Al Gore and his partners put their fledgling liberal television network Current TV up for sale.  Gore and company accepted Al Jazeera’s offer of a half billion dollars on January 2nd 2013.  A spokesman for Gore’s group said they chose Al Jazeera because “Al Jazeera was founded with the same goals we had for Current,” which was “to give voice to those whose voices are not typically heard” and “to speak truth to power.”

Verizon, Comcast, DirecTV and Dish Network already carry Al Jazeera America, and Al Jazeera has plans to force their way onto more cable bills. Time Warner Cable, which carried Current TV, dropped Al Jazeera America.  AT &T U-Verse was originally going to carry the network but backed out and is now being sued by Al Jazeera for breach of contract.  Cablevision and Cox Communications do not air Al Jazeera America.

My constituents and I are alarmed that as subscribers, we are being forced against our will to pay for a network that is owned by a foreign dictatorship and has a long history of anti-Americanism, anti-Semitism and support for Islamic terror.

For example, Al Jazeera America has already run a show about closing Guantanamo, painting terrorists as victims and the US as oppressors.  The Arabic Al Jazeera threw a birthday party for terrorist Samir Kuntar, celebrating him as a “pan-Arab hero.” Kuntar murdered an Israeli father and his 4-year-old daughter in their home. The Israeli family’s mother accidentally suffocated their toddler son as she tried to muffle his cries while hiding from Kuntar. Al Jazeera paid for fireworks to celebrate Kuntar’s release from prison. In the days after September 11th, Al Jazeera reported as fact the anti-Semitic lie that Jewish Americans had been told not to come to work at the World Trade Center on 9/11.  CNN reportedthat a document found in bin Laden’s compound following his death referenced a meeting with the Al Jazeera bureau chief in Pakistan.

Read more at American Thinker

 

The Arrival of Al Jazeera in America

images (12)

Center for Security Policy, By Christopher Holton:

Thanks to Al Gore selling out his failing Current TV, Al Jazeera TV has come to America with their own cable TV network and news bureaus in several cities across the USA.

Patriotic Americans have reason to be concerned.

Al Jazeera, is an Islamist television network based out of Doha, Qatar (more on Qatar very shortly). It is one of the LEAST independent media outlets in the world. It was started by seed money provided by the emir of Qatar and is to this day owned by the Islamic state of Qatar. That same emir of Qatar at the time later became infamous for massively funding the Muslim Brotherhood around the world and also providing aid to Jihadist “rebels” in Libya and Syria.

Al Jazeera claims to be “independent,” but since when is state-owned media considered “independent?” Any US news network that was owned by the US government would be immediately and justifiably ostracized by the public and the media at large.

Back in January, when Al Gore sold out to the oil-rich Islamists, the Wall Street Journal justifiably slammed the transaction and had this to say in taking the cloak off Osama Bin Laden’s favorite TV channel:

“…the network reflects the interests of the government that runs it—making it akin to Vladimir Putin’s Russia Today and Beijing’s Xinhua. The emir of Qatar, Hamid bin Khalifa Al Thani, appointed his cousin as chairman of Al Jazeera. The emir was last in the news for donating $400 million to Hamas, a terrorist organization.

Al Jazeera continues “to inflame Arab resentments in its promotion of anti-Americanism, Sunni sectarianism and, in recent years, Islamism.”

In 2008, Al Jazeera threw an on-air party for Samir Kuntar when he was released from an Israeli prison. Kuntar led a Palestine Liberation Front terrorist team that kidnapped an Israeli family in 1979. He shot the father and killed the 4-year-old daughter by smashing her head against rocks along the beach. In footage available on YouTube, Al Jazeera’s Beirut bureau chief hands Kuntar a scimitar to cut the celebratory cake and says: “This is the sword of the Arabs, Samir.”

Moreover, it is very important to take into account the kind of state that owns Al Jazeera.

Qatar is an absolute monarchy, a dictatorship if you will. It’s “parliament” is no more than a consultative body, with no authority at all. In fact, its members are all appointed by the emir.

Qatar is also the only Wahhabi Islamic nation other than Saudi Arabia. Perhaps this is why Qatar is the only nation to have allowed the Afghan Taliban to establish a political office in Doha, the capital. Wahhabi Islam is the branch of Islam that gave birth to Al Qaeda.

Qatar is also a Shariah state. The government uses Sunni Shariah law as the basis of its criminal and civil regulations. Shariah is applied to all family law and inheritance issues as well.

But perhaps the most significant aspect of Qatar, the Wahhabi dictatorship that owns Al Jazeera, and now Al Gore’s Current TV, is its role in Jihad.

We know from the Wikileaks documents that US intelligence officials consider Qatar “the worst on counterterrorism.”

According to Wikileaks, Qatari security was “hesitant to act against known terrorists out of concern for appearing to be aligned with the U.S. and provoking reprisals.”

Moreover, Qatari charities, including those associated with the royal family, support Jihadist terrorist organizations:

From The Atlantic:

But U.S. officials may have reason to be suspicious of Qatar. Members of the royal family reportedly hosted Khalid Shaikh Mohammed, the 9/11 mastermind, in the late ’90s and may have helped him evade U.S. capture. In 2005, officials discovered another link between Qatar and al Qaeda: Qatar paid al Qaeda (and some speculate it may still be paying) millions of dollars each year so al Qaeda wouldn’t attack it. Qatar struck the deal before the 2003 Iraq invasion and renewed it in March of 2005, when an Egyptian suicide bomber attacked a theater in Doha. Many believed the bomber was part of al Qaeda. “We’re not sure that the attack was carried out by al Qaeda, but we ratified our agreement just to be on the safe side,” a Qatari official said at the time. “We are a soft target and prefer to pay to secure our national and economical interests. We are not the only ones doing so.”

It’s true: Qatar is one of many nations that have allegedly funded Islamic movements to save their own citizens, and that funding was another topic of discussion slated for last January’s meeting. “Officials should make known USG concerns about the financial support to Hamas by Qatari charitable organizations and our concerns about the moral support Hamas receives from Yousef Al-Qaradawi,” the December, 2009 cable said.

In other words, Qatar sends money to Al Qaeda, Qatar supports HAMAS and Qatari charities fund Jihad. Oh, I can’t allow that Qaradawi reference to get by…People who have followed events in Egypt are probably familiar with Yousef al Qaradawi. He is the world’s foremost Sunni Shariah scholar with extensive, longstanding ties to the Muslim Brotherhood. He was banished from his native Egypt by President Mubarak, and was given refuge by Qatar.

While in Qatar, Qaradawi managed to get banned from travel to both the US and the UK and he also headed up the Union of Good, an umbrella group of some 56 Islamic charities. The US Treasury Department designated the Union of Good as a terrorist entity a few years back.

Qaradawi has also, for years, been one of the most popular on-air personalities on Al Jazeera TV as the host of “Shariah and Life,” with an audience of 60 million viewers. This is particularly disturbing since, as recently as July, Qaradawi used Al Jazeera to call on members of the Muslim Brotherhood to murder those who “do not obey” Morsi.

Folks, this isn’t “independent” media, it’s pure propaganda for our Jihadist enemies. Now, you won’t see the worst of this drivel on Al Jazeera America; its propaganda will be much more subtle and sophisticated to appeal to an American audience, but you should know that Al Jazeera has been supporting worldwide Jihad for years.

Read more 

Christopher Holton is Vice President for Outreach at the Center for Security Policy. Mr. Holton came to the Center after serving as president and marketing director of Blanchard & Co. and editor-in-chief of the Blanchard Economic Research Unit from 1990 to 2003. As chief of the Blanchard Economic Research Unit in 2000, he conceived and commissioned the Center for Security Policy special report “Clinton’s Legacy: The Dangerous Decade.” Holton is a member of the Board of Advisers of WorldTribune.com

Get Ready for Al Jazeera America

1375972566000-XXX-AL-JAZEERA-network-hdb3-450x337

By Mary Grabar:

If you thought Walter Cronkite was bad with his broadcasts that propagandized against American efforts during the Vietnam War, get ready for Al Jazeera America.  You may be getting it on your cable provider along with 40 million other American households beginning on August 20, 2013.

Al Jazeera, the state propaganda arm of the dictatorial Qatar government is known for stirring up Al Qaeda with images of Osama bin Laden around the time of 9/11.  More recently, it cheered the overthrow of the Egyptian government and ignored the sexual assault of CBS news correspondent Lara Logan as she covered protests there. The headquarters are to be in our nation’s capitol, at the non-profit Newseum center, even though its operations violate the Foreign Agents Registration Act because they are not labeled as foreign propaganda (a law enacted to protect us from Nazi propaganda).

Ironically, the largest and oldest professional journalism educators’ association, the Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC), enjoyed the participation of Al Jazeera in several panels and events at their annual meeting earlier this month.

Two of these events have been recorded by Cliff Kincaid.  One presentation by William Youmans, Assistant Professor at the School of Media and Public Affairs at George Washington, concerned “the discourse of terrorism.”

Youmans, as the tape reveals, was formerly Civil Rights and Media Relations Manager at the Council on American-Islamic Relations (CAIR) and a Research Fellow for Bernie Sanders, the socialist senator from Vermont.  Fellow academics listened respectfully as Youmans performed an academic sleight-of-hand, using the post-modern tricks of the trade to make the case for eliminating the word “terrorism.” He questioned definitions (“Terrorism is notoriously difficult to define” with “ambiguities” and “institutional definitions” that exclude “state terrorism”), used moral equivalence (questioning why the word terrorism was used for the 2013 Boston Marathon attack and not for the Sikh temple shooting at Oak Creek, Wisconsin, by a lone gunman), made claims of discrimination (the “racialization” of Arabs and Muslims), and charged Americans with militarism (“policy outcomes” of “hawkishness”).

In another video, of a panel called “News Coverage of Terrorism,” moderated by Walter Cronkite School of Journalism professor Bill Silcock, Abderrahim Foukara of Al Jazeera replied to Kincaid’s questions about Al Jazeera’s funding also with moral equivalence.  He claimed that no journalist can ever claim independence whether in a “dictatorship, semi-dictatorship, or democracy. “ He maintained that journalists are equally beholden to their paymasters, whether of a dictatorial regime or the “military-industrial complex” of the United States.  He and the other panelists from various universities seemed to be oblivious, however, to the idea of freedom of the press and the First Amendment, which the Qatar regime does not have.

Most of the professors attending this conference assign textbooks that recount the journalistic high points of the Pentagon Papers and Watergate.  They tell students that journalists are brave, principled truth-finders and defenders of the public.  The popular textbook The Elements of Journalism by Bill Kovach and Tom Rosenstiel includes at the top of the list of journalistic principles: maintaining independence, monitoring power, being loyal to citizens, and upholding  the truth.

Read more at Front Page

Qatar’s Risky Overreach

by Paul Alster:

Video: Mordechai Kedar on Al Jazeera

aljaz

 

 

Mordechai Kedar is an Israeli scholar of Arabic literature and a lecturer at Bar-Ilan University. He holds the Ph.D. from Bar-Ilan University. Kedar is an academic expert on the Israeli Arab population. Listen to him debate on Al Jazeera the issue of Israeli settlements and the so called “occupied” territories: