Al Jazeera America fails to attract US audience

Al Jazeera America to hit US airwaves

By Claire Atkinson:

After just two months on the air, Al Jazeera America is losing ground in the US.

The US offshoot of the Mideast news outfit managed fewer than half of the viewers who tuned in to its predecessor, Al Gore’s Current TV.

Al Jazeera America has averaged just 13,000 viewers a day since its Aug. 20 launch — on par with a public access channel. In the 25- to 54-year-old audience sought by advertisers, it drew 5,000 viewers.

The ratings are so low, they are considered a “scratch” and aren’t reported by Nielsen.

“We are making large investments in programming and marketing,” an Al Jazeera America spokesperson said Sunday.

By comparison, 31,000 viewers tuned into Current TV a year ago.

Currently, Al Jazeera America is carried in about 44 million US households. The network lost millions of households when Time Warner Cable dropped it shortly after its debut.

The No. 2 cable provider has agreed to make Al Jazeera America available in about 10 million homes. Despite that, the news channel is the smallest of fry. Last Thursday, Even with Time Warner Cable on board, Al Jazeera America has a long way to go in its mission to compete with mainstream rivals. Leader Fox News drew 353,000 total viewers, while CNN notched 174,000 and MSNBC grabbed 121,000.

Al Jazeera America is trying to attract a US audience despite a deep distrust in the wake of the 9/11 terrorist attacks and criticism that it harbors an anti-US bias.

The network’s financial backer, the government of Qatar, paid a hefty $500 million in January to purchase Current TV and gain US distribution.

The Economist is a top advertiser on Al Jazeera America.

TEFlorida Family Association:

The Economist is a top advertiser on Al Jazeera America.  The Economist is a weekly news and international affairs publication owned by The Economist Newspaper Ltd. and edited in offices in London.

Al Jazeera America is down to only eight advertisers now that REVshare stopped advertising.  One hundred twenty nine (129) companies have stopped advertising since January 2013.  The eight companies that continue to advertise include:  Procter and GambleThe Economist, National Express (Xhose), Guthy Renker (Proactiv), Hair Club, Telebrands (Stone Wave Cooker), National Tax Help Center and Swift Maintenance (Flex Seal).  Xhose had stopped advertising for several weeks but recently returned to become the eighth advertiser.

Al Jazeera is a news company that is owned by a non-democratic, monarch styled emirate who does not afford citizens freedom of the press, espouses Islamic Sharia law, backs the leader of Hamas and supports the Muslim Brotherhood.

The Economist has the right to choose where they use their advertising dollars.  You have the same right to object and choose publications from other companies that won’t give your consumer dollars to Al Jazeera.   Florida Family Association has prepared an email for you to send to officials at The Economist.

To send your email, please click the following link, enter your name and email address then click the “Send Your Message” button. You may also edit the subject or message text if you wish.

Please click here to send your email urging The Economist to stop supporting Al Jazeera with their advertising dollars. 

Contact information:

The Economist
PO Box 46978
St Louis, MO 63146-6978

The Economist online
750 Third Avenue
New York, NY 10017

Tel: +1 800 456 6086
Fax: +1 866 856 8075
E-mail: customerhelp@economist.com

 Rupert Pennant-Rea
Chairman
RupertPennant-Rea@economist.com

 Chris Stibbs
Group chief executive
ChrisStibbs@economist.com
 John Micklethwait
Editor, Director
JohnMicklethwait@economist.com
 John Elkann
Director
john.elkann@exor.com
 Luke Swanson
Director
luke.swanson@pearson.com

Susan Clark
Managing director, The Economist Digital and Group marketing director
Tel: +1 212 554 0652
E-mail: susanclark@economist.com

Mathew Hanratty, corporate communications executive
Tel: +44 (0)20 7576 8546
E-mail: mathewhanratty@economist.com
The Economist

USA
Amy Jaick, communications manager
Tel: +1 212 641 9834
E-mail: amyjaick@economist.com

Dayna De Simone, director of brand communications, Americas
Tel: +1 212 698 9724
E-mail: daynadesimone@economist.com

 

Americans Being Forced to Pay for Al Jazeera

al-jazeera-america-carousel-large (1)By Kieran Lalor:

Two weeks ago, Al Jazeera America launched, beaming into 48 million homes across the country. The media company that allowed Osama bin Laden to use it as a vehicle to communicate with jihadists around the world is now on your TV screen and you are paying for it. The network pushed its way onto basic cable packages with several providers. If you subscribe to Verizon, Comcast, Dish Network or DirecTV, you are forced to subsidize Al Jazeera’s propaganda as part of your cable bill whether you like it or not.

I represent a district about 70 miles north of where the Twin Towers once stood. Thousands of my constituents commute to Manhattan every day.  People from this area perished in the savage attacks of September 11, 2001.  Serviceman from our community made the ultimate sacrifice in Iraq and Afghanistan fighting to prevent another attack.  Four Marines I served with left everything they had on the battlefields of Iraq.  When constituents contacted my office to express outrage that Al Jazeera America is now part of their basic cable package, I took it very seriously.

We should not have to fund Al Jazeera through our cable bills. Americans do not want to pay for their vile propaganda. I’m launching a petition drive calling on cable companies to drop Al Jazeera from their basic cable packages.

Al Jazeera was founded in 1996 by the Emir of Qatar, Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani and is owned by his government.  Some have claimed that Al Jazeera is independent of the dictatorship that runs Qatar.  But the emir’s cousin Sheikh Ahmed bin Jassim al-Thani runs the network despite not having a journalism background.

In late 2012 former vice president Al Gore and his partners put their fledgling liberal television network Current TV up for sale.  Gore and company accepted Al Jazeera’s offer of a half billion dollars on January 2nd 2013.  A spokesman for Gore’s group said they chose Al Jazeera because “Al Jazeera was founded with the same goals we had for Current,” which was “to give voice to those whose voices are not typically heard” and “to speak truth to power.”

Verizon, Comcast, DirecTV and Dish Network already carry Al Jazeera America, and Al Jazeera has plans to force their way onto more cable bills. Time Warner Cable, which carried Current TV, dropped Al Jazeera America.  AT &T U-Verse was originally going to carry the network but backed out and is now being sued by Al Jazeera for breach of contract.  Cablevision and Cox Communications do not air Al Jazeera America.

My constituents and I are alarmed that as subscribers, we are being forced against our will to pay for a network that is owned by a foreign dictatorship and has a long history of anti-Americanism, anti-Semitism and support for Islamic terror.

For example, Al Jazeera America has already run a show about closing Guantanamo, painting terrorists as victims and the US as oppressors.  The Arabic Al Jazeera threw a birthday party for terrorist Samir Kuntar, celebrating him as a “pan-Arab hero.” Kuntar murdered an Israeli father and his 4-year-old daughter in their home. The Israeli family’s mother accidentally suffocated their toddler son as she tried to muffle his cries while hiding from Kuntar. Al Jazeera paid for fireworks to celebrate Kuntar’s release from prison. In the days after September 11th, Al Jazeera reported as fact the anti-Semitic lie that Jewish Americans had been told not to come to work at the World Trade Center on 9/11.  CNN reportedthat a document found in bin Laden’s compound following his death referenced a meeting with the Al Jazeera bureau chief in Pakistan.

Read more at American Thinker

 

The Arrival of Al Jazeera in America

images (12)

Center for Security Policy, By Christopher Holton:

Thanks to Al Gore selling out his failing Current TV, Al Jazeera TV has come to America with their own cable TV network and news bureaus in several cities across the USA.

Patriotic Americans have reason to be concerned.

Al Jazeera, is an Islamist television network based out of Doha, Qatar (more on Qatar very shortly). It is one of the LEAST independent media outlets in the world. It was started by seed money provided by the emir of Qatar and is to this day owned by the Islamic state of Qatar. That same emir of Qatar at the time later became infamous for massively funding the Muslim Brotherhood around the world and also providing aid to Jihadist “rebels” in Libya and Syria.

Al Jazeera claims to be “independent,” but since when is state-owned media considered “independent?” Any US news network that was owned by the US government would be immediately and justifiably ostracized by the public and the media at large.

Back in January, when Al Gore sold out to the oil-rich Islamists, the Wall Street Journal justifiably slammed the transaction and had this to say in taking the cloak off Osama Bin Laden’s favorite TV channel:

“…the network reflects the interests of the government that runs it—making it akin to Vladimir Putin’s Russia Today and Beijing’s Xinhua. The emir of Qatar, Hamid bin Khalifa Al Thani, appointed his cousin as chairman of Al Jazeera. The emir was last in the news for donating $400 million to Hamas, a terrorist organization.

Al Jazeera continues “to inflame Arab resentments in its promotion of anti-Americanism, Sunni sectarianism and, in recent years, Islamism.”

In 2008, Al Jazeera threw an on-air party for Samir Kuntar when he was released from an Israeli prison. Kuntar led a Palestine Liberation Front terrorist team that kidnapped an Israeli family in 1979. He shot the father and killed the 4-year-old daughter by smashing her head against rocks along the beach. In footage available on YouTube, Al Jazeera’s Beirut bureau chief hands Kuntar a scimitar to cut the celebratory cake and says: “This is the sword of the Arabs, Samir.”

Moreover, it is very important to take into account the kind of state that owns Al Jazeera.

Qatar is an absolute monarchy, a dictatorship if you will. It’s “parliament” is no more than a consultative body, with no authority at all. In fact, its members are all appointed by the emir.

Qatar is also the only Wahhabi Islamic nation other than Saudi Arabia. Perhaps this is why Qatar is the only nation to have allowed the Afghan Taliban to establish a political office in Doha, the capital. Wahhabi Islam is the branch of Islam that gave birth to Al Qaeda.

Qatar is also a Shariah state. The government uses Sunni Shariah law as the basis of its criminal and civil regulations. Shariah is applied to all family law and inheritance issues as well.

But perhaps the most significant aspect of Qatar, the Wahhabi dictatorship that owns Al Jazeera, and now Al Gore’s Current TV, is its role in Jihad.

We know from the Wikileaks documents that US intelligence officials consider Qatar “the worst on counterterrorism.”

According to Wikileaks, Qatari security was “hesitant to act against known terrorists out of concern for appearing to be aligned with the U.S. and provoking reprisals.”

Moreover, Qatari charities, including those associated with the royal family, support Jihadist terrorist organizations:

From The Atlantic:

But U.S. officials may have reason to be suspicious of Qatar. Members of the royal family reportedly hosted Khalid Shaikh Mohammed, the 9/11 mastermind, in the late ’90s and may have helped him evade U.S. capture. In 2005, officials discovered another link between Qatar and al Qaeda: Qatar paid al Qaeda (and some speculate it may still be paying) millions of dollars each year so al Qaeda wouldn’t attack it. Qatar struck the deal before the 2003 Iraq invasion and renewed it in March of 2005, when an Egyptian suicide bomber attacked a theater in Doha. Many believed the bomber was part of al Qaeda. “We’re not sure that the attack was carried out by al Qaeda, but we ratified our agreement just to be on the safe side,” a Qatari official said at the time. “We are a soft target and prefer to pay to secure our national and economical interests. We are not the only ones doing so.”

It’s true: Qatar is one of many nations that have allegedly funded Islamic movements to save their own citizens, and that funding was another topic of discussion slated for last January’s meeting. “Officials should make known USG concerns about the financial support to Hamas by Qatari charitable organizations and our concerns about the moral support Hamas receives from Yousef Al-Qaradawi,” the December, 2009 cable said.

In other words, Qatar sends money to Al Qaeda, Qatar supports HAMAS and Qatari charities fund Jihad. Oh, I can’t allow that Qaradawi reference to get by…People who have followed events in Egypt are probably familiar with Yousef al Qaradawi. He is the world’s foremost Sunni Shariah scholar with extensive, longstanding ties to the Muslim Brotherhood. He was banished from his native Egypt by President Mubarak, and was given refuge by Qatar.

While in Qatar, Qaradawi managed to get banned from travel to both the US and the UK and he also headed up the Union of Good, an umbrella group of some 56 Islamic charities. The US Treasury Department designated the Union of Good as a terrorist entity a few years back.

Qaradawi has also, for years, been one of the most popular on-air personalities on Al Jazeera TV as the host of “Shariah and Life,” with an audience of 60 million viewers. This is particularly disturbing since, as recently as July, Qaradawi used Al Jazeera to call on members of the Muslim Brotherhood to murder those who “do not obey” Morsi.

Folks, this isn’t “independent” media, it’s pure propaganda for our Jihadist enemies. Now, you won’t see the worst of this drivel on Al Jazeera America; its propaganda will be much more subtle and sophisticated to appeal to an American audience, but you should know that Al Jazeera has been supporting worldwide Jihad for years.

Read more 

Christopher Holton is Vice President for Outreach at the Center for Security Policy. Mr. Holton came to the Center after serving as president and marketing director of Blanchard & Co. and editor-in-chief of the Blanchard Economic Research Unit from 1990 to 2003. As chief of the Blanchard Economic Research Unit in 2000, he conceived and commissioned the Center for Security Policy special report “Clinton’s Legacy: The Dangerous Decade.” Holton is a member of the Board of Advisers of WorldTribune.com

Islam, Muslims, and the 2012 Election

by David J. Rusin
Middle East Quarterly
Summer 2013, pp. 21-35 (view PDF)

Just as the 2012 elections maintained the status quo in Washington, D.C., so too did they reinforce decade-old trends concerning Muslims and the American political process: The images (81)Muslim population further solidified as a Democratic voting bloc, and parties’ outreach efforts once again legitimized Islamists. However, 2012 was notable for Islam’s impact as a political issue in the presidential primaries and several congressional races.

Whether or not Washington experiences a power shift in the years to come, it is likely that the current relationship between Muslims and American politics will hold for the foreseeable future. Avoiding the pitfalls of this reality begins with understanding it.

Clinton, Bush, and Obama: A Brief History

Much has changed since this journal analyzed the 1996 and 2000 elections, both of which broke new ground in the political engagement of Muslims. Though Muslims at the time still debated whether they should take part in American democracy at all, Khalid Durán described the 1996 campaign as “the moment when the ‘Muslim vote’ first began to count in American politics. And Muslim Americans left no doubt that they hoped their involvement would be decisive for Islam in the United States.” With quality data scarce in the contest between President Bill Clinton and Sen. Bob Dole, Durán concluded: “All that can be said with some certainty is that the ‘Muslim vote,’ such as it is, went more solidly for Clinton than did the nation as a whole.”[1]

The question of participation having been settled, a number of Islamist groups launched the American Muslim Political Coordination Committee (AMPCC) in an attempt to speak with one voice. After an unprecedented level of outreach to Muslims, Republican presidential nominee George W. Bush earned AMPCC’s endorsement in 2000. Islamists were quick to take credit for his razor-thin victory over Vice President Al Gore, with one poll reporting that 91 percent of Florida Muslims had backed Bush. In his postmortem for the Quarterly, Alexander Rose warned of “unscientific and dubious self-administered surveys” but conceded that “it can be said with reasonable certainty that the Texas governor did better among Muslims than Dole did four years earlier.” However, he cautioned that “what tilt there was to Bush in 2000 was most likely a temporary aberration caused by the election’s unique nature.”[2]

Rose’s prediction proved correct as the attacks of September 11, 2001, catalyzed Muslim voters’ return to the Democratic fold. While Bush kept meeting with Islamists and professed that “Islam is peace,”[3] his military campaigns abroad and counterterrorism programs at home alienated many Muslims who had cheered his promises to conduct a humble foreign policy and end the use of secret evidence. The Council on American-Islamic Relations (CAIR), an influential Islamist group, released an “exit poll” claiming that 93 percent of Muslims had voted for Sen. John Kerry in 2004.[4] According to a 2007 study by the Pew Research Center, 71 percent voted for Kerry and 14 percent for Bush.[5]

images (79)Having increased their political footprint in subsequent years with the election of the first two Muslim congressmen—Keith Ellison (Democrat, Minn.) and André Carson (Democrat, Ind.), each of whom has exhibited Islamist tendencies[6]—Muslims continued their move toward the Democrats in 2008 even though presidential nominee Barack Obama did not court them publicly. In one infamous gaffe, two hijab-wearing women were prevented from sitting behind the podium at an Obama campaign rally.[7] A 2011 Pew survey found that 92 percent of Muslims had cast their votes for Obama nonetheless.[8]

6a00d8341c630a53ef01156fc9728b970c-800wiAs president, Obama shed his reluctance to embrace Islam. Efforts during his first term, which began with a prayer service featuring Ingrid Mattson of the Islamic Society of North America,[9] included Obama’s choosing al-Arabiya television network for his initial interview;[10] erroneously labeling the United States“one of the largest Muslim countries”;[11] lauding the Muslim world in his June 2009 Cairo speech and declaring it “part of my responsibility as president of the United States to fight against negative stereotypes of Islam”;[12] supporting the right to construct an Islamic center near Ground Zero;[13] backing Hillary Clinton’s aide Huma Abedin when she was accused of Muslim Brotherhood ties;[14] pursuing policies that empowered Islamists in the Middle East;[15] maintaining a chilly relationship with Israel;[16] and stating that “the future must not belong to those who slander the prophet of Islam.”[17] Additionally, his administration placed several Muslims with Islamist backgrounds in key posts;[18] refused to link Islam and terrorism;[19]routinely met with Islamist groups;[20] purged training material deemed “Islamophobic”;[21] sent an envoyto the Organization of Islamic Cooperation[22] and joined it in the “Istanbul process” to curb “defamation of religion”;[23] intervened in local disputes over mosque building;[24] and sued on behalf of a teacher who had been denied three weeks off to visit Mecca.[25]

Obama’s time in office also saw significant evolution of Islam as a political issue, as highlighted by the Muslim Brotherhood’s becoming a household name and the rising danger of homegrown terrorism,[26] which was underlined by congressional hearings on Muslim radicalization that infuriated Islamists.[27] Fallout from the Holy Land Foundation (HLF) terrorism-funding trial,[28] which had concluded just months before Obama entered the White House, cast a long shadow over several U.S. Muslim groups implicated in the conspiracy to finance Hamas and gradually opened many eyes to the Brotherhood’s stealth jihad of “eliminating and destroying the Western civilization from within.”[29] In addition, research documented deference to Shari’a (Islamic law) in state courts,[30] sparking a legislative push to restrict consideration of foreign law,[31] and grassroots anti-jihad activism came into its own with opposition to the Ground Zero mosque.[32]

Subjects such as jihad and Shari’a influenced the 2012 political landscape, and Muslims, repeatedly told by Islamists that they were under attack, may have looked to Democrats for protection.

Read more

Sympathetic MB Coverage Triggers Al Jazeera Backlash, Resignations

al-jazeera-550x364by IPT News:

RED ALERT: Al-Jazeera and YouTube videos show how to make Roadside Bombs and Rockets in your own Garage

You_Tube_1Walid Shoebat:

Thanks to YouTube, the groundwork is being laid right here in America that could make exploding pressure cookers look like firecrackers; Al-Jazeera and YouTube are both complicit. As unbelievable as it sounds, Al-Jazeera T.V. (yes, the same Al-Jazeera that purchased Al Gore’s Current TV) – in collaboration with the Free Syrian Army – aired an exclusive training session (disguised as a news report) on how to make an improvised explosive device (IED) for its viewing audience, the same type used extensively against U.S.-led Coalition forces, which were responsible for approximately 63% of coalition deaths in Iraq.

This is not just any old IED; it is the massive type that can bring down large buildings and cause high death tolls. Terrorists, being the rabid nihilists that they are, were curious about how to make a highly explosive version from basic materials, so Al-Jazeera T.V. featured some real experts from the Free Syrian Army who brought an unexploded device to a remote location and gave eager would-be terrorists a tutorial.

Now it’s on YouTube and Arabic-speaking terrorists all across the United States can watch it.

Instead of posting the actual video, which is still available on YouTube, we’ve translated a portion of it and muted the instructional parts in Arabic:

Before we get to YouTube’s irresponsible decision to leave countless unedited versions – like the one above – posted on its website, despite our attempts to flag them to no avail, consider who aired the entire aforementioned instructional lesson in Arabic – to ARABIC Audiences! That would be Al-Jazeera – the same Al-Jazeera that Al Gore sold Current TV to after Current TV allegedly told Glenn Beck the following after the talk show host expressed interest in purchasing Al Gore’s network:

“…the legacy of who the network goes to is important to us and we are sensitive to networks not aligned with our point of view,”

Glenn Beck himself, quoted the call he received back from Current TV:

“Yeah, umm‑umm, no, not even interested. We ‑‑ our legacy is too important and there would quite frankly be too many people, too many friends that the vice president would have to explain why he’s selling to Glenn Beck.”

Got it? Al Gore was more concerned about having to answer questions about why he sold to Glenn Beck than he was about having to answer questions like the ones posed to him in Austin, TX this past March.

Read more at Shoebat.com

Gore’s Al Jazeera Deal Now a Major Scandal

20130103_al_gore_+_aljazeera_sale_2013_LARGEby CLIFF KINCAID:

While the lawsuit over the sale of Al Gore’s Current TV to Al Jazeera is making headlines, a close reading of the legal complaint provides additional evidence that a congressional investigation into the curious transaction is urgently needed and necessary.

The media executive who claims to have arranged the sale says the idea was to make the Terror TV channel “palatable to U.S. lawmakers,” a formulation that suggests foreign lobbying on Capitol Hill in order to protect the $500 million payoff to Gore and other owners and investors in Current TV.

The suit says that media executive John Terenzio also proposed smoothing things over with “pro-Israel factions, cable operators and, most importantly, the American public.”

The other controversial aspect of the deal, as noted by Fox News contributor Lisa Daftari, is that “Al Jazeera America” has announced plans for bureaus in eight cities, including Detroit, Michigan, and that “Detroit, Michigan is a large ex-pat community of Muslim-Americans where [Jihadist] sleeper cells have been detected.”

Detroit has been called the Arab capital of North America.

Because of the danger of inciting Arabs and Muslims into anti-American violence, Accuracy in Media has called on the House Homeland Security Committee, under the chairmanship of Texas Republican Michael McCaul, to investigate the sale and look at the evidence that the channel is a foreign terrorist entity that can be outlawed on U.S. soil. He has refused to do so.

The Al Gore lawsuit constitutes another reason why Congress has to investigate. If Al Gore had paid Terenzio for his services, as the suit alleges, it is likely that the nature of the deal and the private discussions that went into it would never have been made public. Now, however, all of this is on the public record and more damaging details, if Gore doesn’t settle the lawsuit, will almost certainly come out.

The revelations demonstrate how sensitive the deal was in the first place. Terenzio says one of his objectives was to develop “strategies to overcome Al Jazeera’s negative image and make Al Jazeera acceptable to American viewers.” Many members of the public associate Al Jazeera with the videos of Osama bin Laden, the architect of the 9/11 terrorist attacks on America. Al Jazeera aired those videos, as well as interviews with bin Laden and other al-Qaeda leaders, and is today still regarded as the voice of the pro-terrorist Muslim Brotherhood.

In short, the plan was for a massive propaganda campaign to play down the channel’s ties to al Qaeda and other terrorist groups, and its financing by the pro-Jihadist Arab government of Qatar.
Read more: Family Security Matters 

Competition Needed for Al Jazeera

mic

A voice for change? Or a voice for the Muslim Brotherhood?

By JanSuzanne Krasner

Vice President Al Gore’s sellout of Current TV to Qatar’s Al Jazeera is going to bring this Middle Eastern news giant into American homes, but it will be information ‘nuanced’ for the American public’s consumption. This state owned network was the media of choice for Osama Bin Laden, and continues to be the resources for Hamas and Hezbollah.

It seems that this single Middle Eastern offering for 40 million American cable subscribers needs some competition that will show Americans what Muslims in the Middle East (and maybe in a local mosque) are listening towithout the ‘nuances.’ One suggestion is the MEMRI TV Project One, an organization that monitors over 100 Arabic and Farsi TV channels round the clock.

Watch a recent 1:41 minute  video picked up by MEMRI that is truly an “eye-opener.” It is embedded below. The speaker is the Egyptian Cleric Abu Islam as he appeared on February 13, 2013 on Egypt’s Al-Omma TV in a “Swear to God the Almighty, I am not lying” speech on the emergence of Christianity from penis worship.

Cleric Abu Islam tells the viewers “that the Church worship originated in worship of the penis. This is documented in dozens of pictures. Let me tell you something…it’s indecent, but true. Take a look at a picture of Jesus and you’ll see a penis, right there (he strokes his right side)…Or is it on this side? (He points to his left side and back to the right side) Oh, it’s the right side…A penis, right here. There are many pictures like this. They worship it.”

The Cleric continues with claims about Christian women: “(Christian women) raise cats and dogs as a substitute for husbands. They train their dogs to play the husband. I swear to God, I am not lying. They buy dogs for this purpose. They train dogs to play the husband of them. Christian women do that.”

Watch this short video to see how followers of Islam are propagandized against Christians, not only Jews.

 

If people made these claims about Islam while in a European country with a large Muslim population (Denmark, France, Spain, Sweden and the UK come to mind), they would be arrested for a hate-crime against Muslims and Islam; and if in a Muslim country, they would be arrested for blasphemy and likely be beheaded. Islam is a one way street.

These religious and political leaders speak to their billions of followers just like this and the followers believe.

We must not allow our families to be indoctrinated with false pictures and “reality shows” of Muslim life that appear to be like American daily life without exposing the truth, at least in the name of fair and balanced news.

Source: American Thinker

Must-See Videos from the ‘Investigate Al Jazeera Now’ National Press Conference

imagesCA9KZ10GWalid Shoebat:

Some might remember a letter sent by Cliff Kincaid of America’s Survival to the new House Homeland Security Committee chairman, Rep. Michael McCaul (R-TX), demanding an investigation into the sale of CURRENT TV to Al-Jazeera by Al Gore and his partners. Walid was also a signatory to that letter. McCaul failed to respond to the letter prior to the Investigate Al Jazeera Now Press Conference, held at the National Press Club in Washington, D.C. on February 5th.

Here are videos of speakers at the event – Kincaid, Pamela Geller, and Jerry Kenney:

 

 

 

Qatar: Banker to the Global Jihad

Prime Minister of Qatar Sheik al-Thani with Hamas' Prime Minister of Gaza, Ismail Haniyeh during al-Thani's solidarity visit to Gaza in October 2012 (Photo: Reuters)

Prime Minister of Qatar Sheik al-Thani with Hamas’ Prime Minister of Gaza, Ismail Haniyeh during al-Thani’s solidarity visit to Gaza in October 2012 (Photo: Reuters)

By Clare Lopez

The tiny Persian Gulf sheikhdom of Qatar exerts an international influence in financial, military, political and theological affairs that’s way out of proportion to its diminutive physical presence as a peninsular appendage of Saudi Arabia’s eastern coast. Thanks to its enormous wealth, courtesy of abundant oil and natural gas reserves, Qatar has been flexing its muscles both regionally and well beyond.

Independent since 1971, this former British protectorate that is led by Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani, a Sandhurst Military Academy graduate, not only has been on a major spending spree, snapping up prime properties from London to China, but is also reportedly bankrolling the global jihad movement.

Home away from home since 1961 for the Muslim Brotherhood’s senior jurist, the Egyptian Yousef al-Qaradawi, Qatar is the headquarters of Al-Jazeera television.  Al-Jazeera is owned by the Qatar Media Corporation and is the broadcast outlet of choice for jihadist groups from Al-Qaeda, Hamas and Hezbollah to the Muslim Brotherhood. Seeking access to the U.S. market for a while, Al-Jazeera just got its foot in the door to propagate its anti-American, antisemitic, terror and violence agenda with the acquisition of former Vice President Al Gore’s Current TV network this January.

During his long exile in Qatar, al-Qaradawi developed a massive following across the Muslim world through use of the internet and TV. His hugely popular TV program, “Life and Islamic Law,” which airs weekly on Al-Jazeera, is viewed by tens of millions of Muslims.

The Qatar Foundation hosted the January 2012 launch of the Research Center for Islamic Legislation and Ethics (CILE), whose Director of Research is none other than al-Qaradawi’s protégé, the scion of the Brotherhood’s founding family, Tariq Ramadan.

Inaugurated just in time to begin providing guidance on Islamic legislation for all the new Ikhwan-dominated regimes now consolidating power across the Middle East North Africa (MENA) region, CILE aims to ensure that 21st century realities remain firmly aligned with core Islamic teaching.

There should be no lack of practical applications to occupy Ramadan and the CILE staff, as Qatar reportedly has been backing its ideological convictions with money — lots of money.

According to the New York Times, the Obama administration first gave its approval in early 2011 for Qatar to send weapons shipments to Libyan rebels fighting to oust Muammar Qaddafi, who had been working to suppress Al-Qaeda and the Muslim Brotherhood. Once the U.S. government reversed its policy in order to support the jihadist rebels whose ranks were dominated by Al-Qaeda, it was Qatari money and Qatari weapons that put them on the road to victory. U.S. and NATO support, coordinated out of Benghazi, Libya by Christopher Stevens, the U.S. designated liaison to the Al-Qaeda militias, ensured the subsequent expansion of Al-Qaeda beyond Libya and across the Islamic Maghreb as well as West Africa.

Reports in the French media in mid-2012 accused Qatar of providing unspecified amounts of weapons and funding in dollars to Al-Qaeda-linked militias across North and West Africa, including Al-Qaeda in the Islamic Maghreb, the Movement for Tawhid and Jihad in West Africa (MUJAO, in French) and Ansar al-Dine.

Apparently betting on the continued rise of Islamic influence across the region, Qatar is parlaying its Islamic credentials for both business and jihadist objectives. According to the respected French weekly Le Canard Enchainé, Qatar is well-entrenched in the region — but especially in Mali — and has been operating under cover of a network of humanitarian NGOs it has established there such as the Qatari Red Crescent, madrassas and other charities.

Read more at Radical Islam

Islam and Environmentalism: United in Anti-Humanism

Picture-7-450x286

By Theodore Shoebat

With Al Gore’s Current TV now sold to Al Jazeera, Woodstock and Mecca now unite, and Allah and Mother Earth are joined together in marriage. The purchase brings us to a much deeper topic, and that is that the ideology of Islam coincides with much of what the environmentalists uphold. Al Gore claims to be a Christian, but in fact he would rather praise Islam than subscribe to any Christian ideals. Gore actually once wrote:

Islam, for example, offers familiar themes. The prophet Muhammad said, “The world is green and beautiful and God has appointed you His stewards over it.” The central concepts of Islam taught by the Qur’ân – Tawheed (unity), khalifa (trusteeship), akharah (accountability) – also serve as the pil- lars of the Islamic environmental ethic. The earth is the sacred cre- ation of Allah…The Qur’ân declares that “we have created everything from water.” In the Lotus ‘Sutra,’ Buddha is presented metaphorically as a “rain cloud,” covering, permeating, fertilizing, and enriching “all parched living beings, to free them from their misery to attain the joy of peace, joy of the present world and joy of Nirvana…”

Islam really is rooted in naturism. Allah is a product of the Venus goddess Athtar, and is the male counterpart to the earth goddess Allat. The Blackstone itself, the holiest idol in Islam, was originally a fertility symbol, which is still placed in a frame shaped in the form of a vulva.

The result of wholly accepting environmentalism is the exalting of animals and the belittling of man. Hence why the Quran says that humans are of lesser value than is creation: “The heavens and the earth is greater than the creation of man; but most people know not” (Q 40:57). Even the animal kingdom is on par with humans: “No creature is there on earth nor a bird flying with its wings but they are nations like you” (Q 6:38). Abdul Haseeb Ansari, in Islamic Law, explaining the significance of this verse, warns against arrogance and says that the believers (Muslims) are “no better than other creatures” (p. 34). This reminds me of when Ingrid Newkirk, the president of People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), declared: “When it comes to feelings, a rat is a pig is a dog is a boy. There is no rational basis for saying that a human being has special rights.”

The result of disrespecting human life is collectivism, since the individual is trampled upon and made no better than a herd servile to the state. Human life does not belong to God, but to the government. This is exactly what Thomas Malthus, the father of modern human population paranoia, wanted when he wrote:

All children born, beyond what would be required to keep up the population to a desired level, must necessarily perish, unless room is made for them by the deaths of grown persons. We should facilitate, instead of foolishly and vainly endeavoring to impede, the operations of nature in producing this mortality.

To deem human life as no better than an animal leads to actions such as those committed by these Syrian jihadists, who opened fire on innocent people driving in their car:

 

Or to purely evil practices, such as burning human beings alive simply for being Christians:

Christianity is the greatest foe to the demeaning of human life, and to the anti-human movement found in both environmentalism and Islam.

Read more at Front Page

 

Persecuting Partners: Murdoch’s Saudis Vs. Gore’s Qataris

imagesCAQBUC44by Andrew Bostom:

Yesterday, highlighting a particularly egregious example of preening by Fox’s Bill O’Reilly, I reiterated my contention that Fox’s well-paid media personalities behave hypocritically when they ignore the morally cretinous Saudi/Rotana/Al-Risala dealings of their owner Rupert Murdoch, while lashing out at Al Gore’s sale of Current TV to Qatar’s Al-Jazeera English.

Let me preface this post by noting that I support the righteous effort of Cliff Kincaid/ Accuracy in Media demanding House Homeland Security Committee, Rep. Michael McCaul (R-TX) convene hearings on the overall danger posed by Al-Jazeera’s broadcasting in America, including specific inquiries about the associations between Al-Jazeera, Al-Qaeda, and the government of Qatar. I find compelling Kincaid’s analogy between Al-Manar and Al-Jazeera, i.e., previously banning Al-Manar in the US because of its ties to the jihad terrorist organization Hezbollah, and now doing likewise with Al-Jazeera because of its support of Al-Qaeda. Indeed, to gauge Al-Jazeera’s continued grotesque supportive propaganda regarding Al-Qaeda, read this puff piece on the “gentle face” of Al-Qaeda’s butchers and thugs who recently overran Mali.

However, Fox’s shading of the civilizational jihad, due to its obeisance to Murdoch’s Saudi business partners (which includes, as but one of a myriad examples this intellectually and morally bankrupt attack on Michelle Bachmann for advocating an investigation of Muslim Brotherhood influence peddling), must also be confronted, particularly by conservatives.

The objective findings (hat tip Nina Shea; methodology here) in this World Watch List report just issued by Open Doors on global religious persecution of Christians, provides a ranked comparison of Murdoch’s Saudi Arabia (an “extreme” offender, and second worst overall to North Korea), and Gore’s Qatar (a “severe” offender, and 20th overall), noting also, that fully 10 of the 11 most egregious persecutors were Muslim nations.

Bottom line, lest we (and the Fox news personalities and loyal viewers) forget, Murdoch’s Saudi Arabia is still measurably worse than Gore’s Qatar. Details from the Open Doors report are reproduced below:

[Saudi Arabia, Rank 2; Extreme]: There is no provision for religious freedom in the constitution of this Islamic kingdom. All citizens must adhere to Islam and conversion to another religion is punishable by death. Public Christian worship is forbidden; worshippers risk imprisonment, lashing, deportation and torture. Evangelizing Muslims and distributing non-Muslim materials is illegal. Muslims who convert to Christianity risk honor killings, and foreign Christian workers have been exposed to abuse from employers.

[Qatar, Rank 20; Severe]: The state religion is conservative Islam and nearly all Qatari citizens are Sunni or Shia Muslims. Christian worship is only allowed in designated religious complexes, of which there are only two at the moment, which makes them easier to control and monitor. Many expat laborers are denied access to these complexes as they live too far away or are prevented from attending by employers. A Muslim who converts is considered an apostate and may face the death penalty. Foreign workers who evangelize non-Muslims are frequently deported.

Congress Must hold Hearings into the Al Jazeera Deal

20130103_al_gore_+_aljazeera_sale_2013_LARGE

by CLIFF  KINCAID

If Homeland Security Committee Chairman Rep. Michael McCaul (R-Texas) lets  the Al Jazeera-Al Gore deal go through without scrutiny, then every broadcast  entity or communications facility in America is ripe for the plucking by any of  our nation’s enemies and adversaries.

For those who haven’t been paying attention lately, the government of Qatar  has announced a deal through Al Jazeera with former Democratic Vice President Al  Gore for his Current TV cable channel, in order to transform it into an arm of  its Jihadist or “Terror TV” network, once known as a mouthpiece for mass  murderer Osama bin Laden. They are planning to call it “Al Jazeera America,”  when the oil money for the transaction is coming from abroad. This is part and  parcel of the deception, which is designed to make it appear as though Al  Jazeera is as American as apple pie and simply has a foreign-sounding name.

To be sure, the deal was not technically announced by Qatar, a Middle Eastern  dictatorship where freedom of the press is not permitted. Instead, Al Jazeera  made the announcement. But that is part of the deception. Al Jazeera is an arm  of the Qatar regime and is not in any sense of the term an “independent” news  organization. It is government-funded with “advertising” from such entities as  Qatar Airways, the national airline partly owned by the regime. Qatar and Al  Jazeera are one and the same.

The purpose of this transaction is to soften the American people up for more  Middle East revolution, including within the borders of the U.S. Dr. Judea  Pearl, the father of slain journalist Daniel Pearl, supports an  investigation of the deal and says, “Al Jazeera weaves the ideological  structure and combustible angers from which Jihadi recruits eventually  emerge.”

Qatar postures as a friend of the United   States and hosts a U.S military  base. But Qatar also served as the base for anti-American and anti-Semitic  “cleric” Yusef al-Qaradawi before he returned to Egypt to help consolidate the  Muslim Brotherhood revolution there. Al-Qaradawi is a leading television  personality on Al Jazeera.

You may have missed the news that Qatar just extended another $2.5  billion in economic aid for Egypt, following a gift of $400 million that the  emir of Qatar made to the terrorist group Hamas.

Al Gore and his partners, including Joel Hyatt, got more than that-$500  million, according to reports. Whether or not that is an accurate figure, any  amount is a drop in the bucket to the emir, who is worth billions of dollars and  lives in opulence.

By the way, Muslim Brotherhood leader and president of Egypt, Mohamed Morsi,  just told  CNN’s Wolf Blitzer that he wants the release of the Blind Sheikh, sentenced  to life in prison for the 1993 World Trade Center bombing in New York City. This  first terrorist attack on the World  Trade Center killed six people and injured  over 1,000 others.

Dr. Pearl calls Al Jazeera “the main propaganda machine” of the pro-terrorist  Muslim Brotherhood. It is no surprise, therefore, that Qatar would underwrite  the Egyptian regime and Hamas, and that the Obama Administration would voice no  public objection to the sale of Current TV to Al Jazeera.

However, there is no reason to believe this sale is legal. The circumstances  surrounding the sale clearly require Congressional hearings and this is where  the Republican House of Representatives and its new chairman of Homeland  Security, Rep. Michael McCaul, come in.

If ever there was a time for Congress to take action, this is it. This is not  a time to let the Obama Administration take the lead, since it has already  approved the questionable deal, which fattens the coffers of two prominent  Democrats.

There are many things about this deal that stink and which require an  investigation by McCaul’s committee.

First, there are unresolved complaints to the Federal Communications  Commission (FCC) and the Department of Justice (DOJ) about Al Jazeera’s  operations in the U.S. Jerry Kenney of Kenney Broadcasting has asked that the  DOJ enforce the law by requiring that foreign propaganda pumped into American  homes by Al Jazeera be labeled as such. He says, “Why is it that if I buy a pair  of tennis shoes made in China, it has to be labeled made in China? But foreign  propaganda which is being aired in the U.S. is not being labeled as foreign  propaganda, with its country of origin, in violation of the law? I want to know  what I am getting. If you know who has produced something, you look at it  differently.”

Secondly, it appears that Al Jazeera has evaded the law requiring federal  approval for foreign investments in America that have national security  implications.

Read more: Family Security Matters

If you would like to express your opinion on conducting hearings into this  curious transaction, the Committee on Homeland Security can be reached at  202-226-8417.

FamilySecurityMatters.org Contributing EditorCliff  Kincaid is Editor of Accuracy in Media. He can be contacted at cliff.kincaid@aim.org.

Related articles

Is Saudi prince steering News Corp. coverage?

Saudi Prince Alwaleed bin Talal (center) with the Supreme Advisory Board of Al Risala TV

Saudi Prince Alwaleed bin Talal (center) with the “Supreme Advisory Board” of Al Risala TV in December 2012. The board includes Muslim Brotherhood figure and al Qaeda-linked financier Omar Abdullah Naseef (to the left of Alwaleed, I believe), at whose home this photo was taken. The occasion was Al Risala’s receipt of an award for excellence. Part-owner Rupert Murdoch was not in attendance.

By Diana West at WND:

Ever since Al Gore sold Current TV to Al Jazeera, the network founded and funded by the oil-rich emirate of Qatar, the former vice president has drawn continuous fire in conservative media. Fox News, the New York Post and the Wall Street Journal, for example, have all castigated Gore, a man of the left and leading avatar of “global warming,” for such hypocrisies as timing the deal to avoid lefty tax hikes and bagging $100 million in greenhouse-gas money.

These same news outlets share something else in common: They all belong to Rupert Murdoch’s News Corp. That means they also belong to Saudi Prince Alwaleed bin Talal.

Alwaleed owns the largest chunk of News Corp. stock outside the Murdoch family. Shortly after his purchase of 5.5 percent of News Corp. voting shares in 2005, Alwaleed gave a speech that made it clear just what he had bought. As noted in The (U.K.) Guardian, Alwaleed told an audience in Dubai that it took just one phone call to Rupert Murdoch – “speaking not as a shareholder but as a viewer,” Alwaleed said – to get the Fox News crawl reporting “Muslim riots” in France changed to “civil riots.”

This didn’t make the “Muslim” riots go away, but Alwaleed managed to fog our perception of them. With a phone call, the Saudi prince eliminated the peculiarly Islamic character of the unprecedented French street violence for both the viewers at home and, more significantly, for the journalists behind the scenes. When little owner doesn’t want “Muslim” rioting identified and big owner agrees, it sets a marker for employees. Alwaleed’s stake, by the way, is now 7 percent.

We can only speculate on what other acts of influence this nephew of the Saudi dictator might have since imposed on Fox News and other News Corp. properties. (I have long argued that News Corp. should register as a foreign agent, due to the stock owned by a senior member of the Saudi ruling dynasty.) Alwaleed hasn’t shared any other editorial exploits with the public. But that opening act of eliminating key information from News Corp.’s coverage of Islamic news might well have set a pattern of omission.

Recently, such a pattern of omission in News Corp.’s coverage of the Gore-Al Jazeera deal seems evident. I say “seems,” because I can’t be entirely certain that I haven’t missed something in my research. But judging from online searches of news stories and audio transcripts, two salient points are missing from at least the main body of News Corp.’s coverage.

One is reference to the noticeable alignment of Al Jazeera with the Muslim Brotherhood, the global Islamic movement whose motto is, “The Quran is our law; jihad is our way; dying in the way of Allah is our highest hope.” The second (with an exception noted below) is reference to Al Jazeera’s superstar host and ideological lodestar, Yusuf al-Qaradawi, a leading Muslim Brotherhood figure. The influence of al-Qaradawi at the network and in Qatar – where, according to Freedom House’s 2012 press report, it is against the law for journalists to criticize the Qatari government, the ruling family or Islam – can hardly be overestimated.

Strange omission? This relationship between the Qatari-controlled network and the Muslim Brotherhood organization has been observed for years. Back in 2007, for example, Steven Stalinsky reported in the New York Sun that various Arab commentators referred to Al Jazeera as “the Muslim Brotherhood channel” and the like. What’s more, reference to the relationship appears at least in passing in coverage of the Gore deal at mainstream media sites such as USA Today and the Seattle Times. More discussion is available at some conservative outlets, including Rush Limbaugh and The Blaze. (Searches at Breitbart and the Washington Examiner, like News Corp. sites, yielded nothing on these same points. Call it, perhaps, “the Fox effect.”)

Given the rise of Muslim Brotherhood parties in the revolutions of the so-called Arab Spring – undeviatingly cheered on by Al Jazeera – the network’s Muslim Brotherhood connection, which extends to Al Jazeera’s sponsors inside the Qatari ruling family, is a crucial point to miss. Especially when it seems to be missed across the board.

The same goes for failing to mention Al Jazeera’s leading personality, Yusuf al-Qaradawi, in the Gore deal coverage. This longtime “spiritual guide” of the Muslim Brotherhood hosts one of Al Jazeera’s most popular shows, “Shariah and Life.” Among other poisonous pronouncements, al-Qaradawi has called for Americans in Iraq and Israelis everywhere to be targeted by terrorists (“martyrs”) who would then find a place in Islamic paradise. Given Al Gore’s refusal to sell his network to Glenn Beck’s The Blaze TV due to political differences, Muslim Brother Al-Qaradawi and his Shariah ideology become highly relevant. Then again, maybe one man’s news story is just another man’s clipping on the cutting-room floor.

Meanwhile, the one story I found in News Corp. coverage of the Gore deal that mentions al-Qaradawi – a column by Gordon Crovitz – neglected to note al-Qaradawi’s place in the Muslim Brotherhood. Particularly given current events, this is a little like forgetting to mention that Hermann Goring was in the Nazi Party.

Could normal editorial discretion or plain ignorance be at work here? I suppose so. Still, there is that tie-in between News Corp. and the House of Saud to consider, a partnership I find more troubling than Gore’s deal with the Qatari emirate. Not only does Alwaleed own a stake in News Corp., Murdoch owns an even more substantial stake (18.97 percent) in Alwaleed’s Arabic media company Rotana.

Within the Alwaleed-Murdoch-Rotana galaxy is a 24-hour-Islamic outlet called Al Risala, which Alwaleed founded in 2006. The channel’s director and popular “tele-Islamist” is Tareq Al-Suwaidan, widely reported to be a leader of the Muslim Brotherhood in Kuwait. The station’s “Supreme Advisory Committee” includes Abdullah Omar Naseef, who, according to former federal prosecutor Andrew C. McCarthy, is “a major Muslim Brotherhood figure” involved in the financing of al-Qaida.

Al Risala, then, would seem to fit right into the Al Jazeera-Qaradawi-Muslim-Brotherhood lineup.

We know Alwaleed has influenced Fox editorial matters before. Could that Alwaleed influence – even his very presence – account for why News Corp. hasn’t hit harder on the Muslim Brotherhood and al-Qaradawi angles of the Gore-Jazeera deal?

I don’t know, but I wonder. Don’t you?

Related articles