Reuters: Wife of Muslim Brotherhood leader OKd gunmen to open fire from mosque

Egypt police forces attempt to storm and clear Fath mosque in Cairo Saturday afternoon (Photo: Mai Shaheen)

Egypt police forces attempt to storm and clear Fath mosque in Cairo Saturday afternoon (Photo: Mai Shaheen)

PJ Media, August 17, By Patrick Poole:

I was up until the wee hours of the morning today watching news and following my Twitter feed about the few hundred Morsi loyalists who were trapped by Egyptian police in the Fatah Mosque in Cairo.

As an acknowledgement to the “fog of war,” at one point Daily Telegraph reporter Ruth Sherlock claimed on Twitter that the army had stormed the mosque. And yet, as I quickly noted, I was watching a live Skype feed from INSIDE the mosque on Alhiwar (a pro-Morsi TV station) at that very moment that clearly showed there was no action being taken at that time. In fairness, there are a lot of reports and rumors circulating. This kind of stuff happens in fluid situations.

A few hours later the police did move in after they came under fire from inside the mosque. Three Reuters reporters were on the scene to provide a first-hand account of what exactly happened.

Amazingly, they recounted in a subsequent article that what appeared to be the the wife of the known Muslim Brotherhood leader was giving the go-ahead to gunmen inside the mosque to begin opening fire on the police below that were trying to negotiate their exit under safe conduct:

Tensions started to run high when a woman wearing a niqab – the full head to toe black veil – tried to walk out of the mosque, said a Reuters witness.

A group of about 10 soldiers had been telling people to leave the mosque and that they would be in no danger.

When the woman approached them, people in the mosque could be overheard saying she was the wife of a Brotherhood leader and was in danger of being arrested. She walked back into the mosque, looked up and said something to a group of pro-Mursi gunmen armed with AK-47 assault rifles.

That is when the shooting started.

Again, there were multiple Reuters reporters on the scene. That didn’t prevent CNN’s resident Muslim Brotherhood cheerleader Reza Sayah from claiming that there was no gunfire from the mosque earlier today. And the Western media wonder why Egyptians complain about biased coverage.

Outside the mosque a mob had formed wanting to get at the Morsi loyalists inside. Once the mosque had been cleared, the police had to escort the Muslim Brotherhood supporters through the crowd to safety.

Associated Press Egyptian security forces escort supporters of the Muslim Brotherhood, center, out of the al-Fath mosque and through angry crowds Saturday in Ramses Square in downtown Cairo.

Associated Press
Egyptian security forces escort supporters of the Muslim Brotherhood, center, out of the al-Fath mosque and through angry crowds Saturday in Ramses Square in downtown Cairo.

Update:

The media war rages alongside the real war in Egypt. I posted earlier about the Muslim Brotherhood supporters who had taken refuge in the Fatah mosque in Cairo that ended up being surrounded by police.

Someone just sent me a short video clip with some footage by AlJazeera that was taken inside the mosque yesterday that should be noted.

In the video below, you can see what is supposed to be an “victim” of the violence laying on the mosque floor either unconscious or dead. And yet when the medic lifts his bloodied shirt and mistakenly shows that the man has no injuries, the “unconscious” man quickly uses his opposite leg to knock the medic’s arm away from his shirt.

The tradition of Pallywood in the Middle East continues:

Qaradawi Comments Seen as Fatwa Against Egyptian Army

images (83)by IPT News:

Sympathetic MB Coverage Triggers Al Jazeera Backlash, Resignations

al-jazeera-550x364by IPT News:

Sheikh Al-Bouti Dies By the Means He Promoted

Sheikh Dr Mohamed Said Ramadan Al-BoutiBy Mark Durie:

On March 21, Sheikh Dr Mohamed Said Ramadan Al-Bouti of Syria was killed, along with 40 others, by a suicide bomber at the Iman mosque in Damascus.

A 2009 publication edited by John Esposito and Ibrahim Kalin listed the 500 most influential Muslims in the world. Al-Bouti was no. 23.  He was Imam of the Ummayyad Mosque and Dean of the Department of Religion at Damascus University, where he had taught Islam for more than half a century. Aged in his eighties, Al-Bouti was regarded as one of the eminent Sunni jurists of the modern era.

Al-Bouti had long been a critic of Salafists and the Muslim Brotherhood.  More recently, the Brotherhood’s spiritual leader Sheikh Yusuf Al-Qaradawy has been fanning the flames of unrest across the Middle East, reaching millions of viewers on Al-Jazeera.  When asked the question on Al-Jazeera TV,  “Is it permissible to target those who support the [Syrian] regime, especially government scholars?” Al- Qaradawy replied: “We should fight to kill all those who work for the government, whether civilians, army, scholars, or ignorant.”  Al-Qaradawy has also mocked Al-Bouti (here) and called him a mad imbecile (here) and threatened him with Allah’s wrath and people’s anger if he did not repent.

Also stirring the pot from the safety of Saudi Arabia has been Adnan al-Aroor, an exiled Syrian Sunni Cleric, who has cursed Al-Bouti and called for his death.

The loss of Al-Bouti will be sorely felt by the Assad regime.  Well-known for his opposition to revolution, he was the most senior Sunni cleric who still supported Assad.

Al-Bouti’s support was consistent with a sharia principle which states that it is unlawful for Muslims to revolt and take up arms against their Muslim ruler, even if he is unjust.  Most scholars agree that this is forbidden.  Ibn Taymiyyah made the famous comment that “sixty years under an oppressive ruler are better than one night without any ruler.”

Read more at Front Page

 

Al Jazeera Likely Violating Multiple U.S. Laws

imagesCA9KZ10GBy: James Simpson:

Excerpt:

Cliff Kincaid is holding a press conference at the National Press Club in Washington, DC, Tuesday, February 5th to bring these facts to public attention. Sharing the podium with him will be broadcaster Jerry Kenney, who has documented some of Al Jazeera’s alleged criminal activity. Noted Islamist fighter, Pam Geller, will also be in attendance. Pam scored a major victory against Islamic radicals in court by defending her right to post billboards highlighting Islamic terrorism at public transportation stops and other locations throughout the U.S.

Terrorist TV

A 2010 Supreme Court decision (Holder vs. The Humanitarian Law Project) holds that speech normally protected under the First Amendment can be a criminal act if directed by a terrorist organization. Al Jazeera seems to fit the bill. Kincaid and Kenney have documented Al Jazeera’s anti-American propaganda and its many terrorist connections. A few highlights:

  • The Emir of Qatar, who owns Aljazeera, recently donated 400 million dollars to Hamas, a State Department designated terrorist group.
  • Film footage of captured terrorists in Iraq shows they came to kill Americans because of Al Jazeera.
  • NBC News reporter Lisa Myers said: “Why do they go [to fight in Iraq]? Saudis captured in Iraq say it’s because of pictures on Arab television network Al-Jazeera.
  • CNN reports that a document found in bin Laden’s compound after his death referred to a meeting with the Al-Jazeera bureau chief in Pakistan.
  • The new film, “Zero Dark Thirty,” mentions that the courier who eventually led the CIA to bin Laden was located in Pakistan near an Al Jazeera office in order to get the terrorist leader’s videotapes to the channel for worldwide distribution.
  • 9/11 mastermind Khalid Sheikh Mohammed… was protected by the government of Qatar, which funds Al Jazeera.
  • Father of journalist Daniel Pearl, the journalist beheaded by Khalid Sheikh Mohammed, says, “Al Jazeera is the main propaganda machine of the Muslim Brotherhood.”
  • French media openly report that Qatar is supporting the Mali terrorists
  • An Al Jazeera story, “Mali: The ‘gentle’ face of al-Qaeda,” reported that the terrorists “are playing the role of humanitarians” by providing food to local people.
  • Al Jazeera supports the radical Muslim and far-left campaign to free “Lady al Qaeda” Aafia Siddiqui, currently serving a life sentence for attempted murder and wife of 9/11 planner Ammar al-Baluchi,.
  • In the U.S., the movement to free Siddiqui includes Ramsey Clark, the Workers World Party (WWP) and the Party for Socialism and Liberation.
  • Al Jazeera reporter Tayseer Allouni, was convicted as an agent of al Qaeda.

Allowing an Al Jazeera propaganda mill to operate in the U.S. while our troops fight and die in the Global War on Terror is akin to having permitted Japanese radio propagandist “Tokyo Rose” or Nazi Germany’s “Lord Haw Haw” to broadcast from our shores during World War II.

Foreign Agent Registration Act (FARA) Violation

The State Department has identified Al Jazeera as a property of the Qatar government, adding that “[Qatar] exercised editorial and programmatic control of the channel through funding and selection of the station’s management.” As such, Al Jazeera must by law register as a foreign agent. It has not done so, nor has it disclosed its status when broadcasting, as required by FARA. Jerry Kenney submitted a complaint to the Holder Justice Department in October 2011 requesting they investigate these allegations. They responded that they would take it “under advisement,” but nothing has yet been done.

Unauthorized Control of a Broadcast TV Station

Al Jazeera is currently broadcast on 28 noncommercial television stations in the U.S. According to Kenney, Al Jazeera cannot legally own a U.S. TV station license, but “may have unlawfully taken control of some public broadcast stations through an illegal affiliate agreement that forced them to carry the Aljazeera programming.” He filed a complaint with the FCC almost two years ago, but they have done nothing. Recall that FCC Commissioner Julius Genachowski is a longtime friend and Harvard classmate of President Obama. Genachowski’s ex-wife, Martha Raddatz, moderated the sole Vice Presidential debate last year. No influence there…

Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS)

According to its website:

CFIUS is an inter-agency committee authorized to review transactions that could result in control of a U.S. business by a foreign person (“covered transactions”), in order to determine the effect of such transactions on the national security of the United States.

Al Jazeera claims their purchase doesn’t require CFIUS review, but past foreign media purchases of much more benign import have come under CFIUS authority. It seems clear that Al Jazeera does fall firmly within CFIUS purview, but once again, the government has chosen inaction.

Read more at Red State

Qaradawi: “If They [Muslims] Had Gotten Rid of the Apostasy Punishment Islam Wouldn’t Exist Today”

imagesCARIHQ3Cby Andrew Bostom:

(Thanks to James Cohen who found the accompanying video, and Mamdu Shauki who translated and subtitled  it)

Yusuf al-Qaradawi, Spiritual Guide to the Muslim Brotherhood and popular Al-Jazeera television personality, whose oeuvre of Sharia supremacism and traditional Islamic Jew-hatred inspired the Orwellian-named Al-Qaradawi Centre for Islamic Moderation and Renewal in Qatar, and The Arab Spring itself, has once again aired his Sharia-compliant views on apostasy.

As is his wont, Sheikh Qaradawi makes his opinions—and their sound Islamic foundations—pellucid:

 

Qaradawi elaborated his learned Islamic views on apostasy in this essay, “Apostasy: Major and Minor,” published April 13, 2006, and subdivided into the following sections:

Facing Apostasy: The Role of Muslims

Major and Minor Apostasy

Why Is Apostasy Severely Punished in Islam?

Ideological Guidelines

Refuting Objection of Intellectuals

Apostasy of Rulers

Hidden Apostasy

The crux of his argument is summarized here:

People who apostatize from Islam give up their loyalty to the Muslim nation and pay allegiance, heart and soul, to its enemies. This is denoted in the agreed-upon hadith that clarifies the kinds of people whose blood is lawful to shed and describes among those people the apostate, by saying, “Or someone who abandons his religion and the Muslim community” (Ibn Mas’ud)…. Negligence in punishing apostates who proclaim and call for their apostasy jeopardizes the whole community and exposes it to afflictions whose consequences Almighty Allah only knows. This may lead to apostates’ enticing other people, especially the gullible and those of weak faith, to join them. This, in turn, may lead to those apostates forming a group hostile to the Muslim nation and seeking the help of its enemies against it. In this way, the Muslim nation will fall into intellectual, social, and political disputes and disintegration, which may develop into bloody ones or even into a civil war that could destroy everything.

Qatar: Banker to the Global Jihad

Prime Minister of Qatar Sheik al-Thani with Hamas' Prime Minister of Gaza, Ismail Haniyeh during al-Thani's solidarity visit to Gaza in October 2012 (Photo: Reuters)

Prime Minister of Qatar Sheik al-Thani with Hamas’ Prime Minister of Gaza, Ismail Haniyeh during al-Thani’s solidarity visit to Gaza in October 2012 (Photo: Reuters)

By Clare Lopez

The tiny Persian Gulf sheikhdom of Qatar exerts an international influence in financial, military, political and theological affairs that’s way out of proportion to its diminutive physical presence as a peninsular appendage of Saudi Arabia’s eastern coast. Thanks to its enormous wealth, courtesy of abundant oil and natural gas reserves, Qatar has been flexing its muscles both regionally and well beyond.

Independent since 1971, this former British protectorate that is led by Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani, a Sandhurst Military Academy graduate, not only has been on a major spending spree, snapping up prime properties from London to China, but is also reportedly bankrolling the global jihad movement.

Home away from home since 1961 for the Muslim Brotherhood’s senior jurist, the Egyptian Yousef al-Qaradawi, Qatar is the headquarters of Al-Jazeera television.  Al-Jazeera is owned by the Qatar Media Corporation and is the broadcast outlet of choice for jihadist groups from Al-Qaeda, Hamas and Hezbollah to the Muslim Brotherhood. Seeking access to the U.S. market for a while, Al-Jazeera just got its foot in the door to propagate its anti-American, antisemitic, terror and violence agenda with the acquisition of former Vice President Al Gore’s Current TV network this January.

During his long exile in Qatar, al-Qaradawi developed a massive following across the Muslim world through use of the internet and TV. His hugely popular TV program, “Life and Islamic Law,” which airs weekly on Al-Jazeera, is viewed by tens of millions of Muslims.

The Qatar Foundation hosted the January 2012 launch of the Research Center for Islamic Legislation and Ethics (CILE), whose Director of Research is none other than al-Qaradawi’s protégé, the scion of the Brotherhood’s founding family, Tariq Ramadan.

Inaugurated just in time to begin providing guidance on Islamic legislation for all the new Ikhwan-dominated regimes now consolidating power across the Middle East North Africa (MENA) region, CILE aims to ensure that 21st century realities remain firmly aligned with core Islamic teaching.

There should be no lack of practical applications to occupy Ramadan and the CILE staff, as Qatar reportedly has been backing its ideological convictions with money — lots of money.

According to the New York Times, the Obama administration first gave its approval in early 2011 for Qatar to send weapons shipments to Libyan rebels fighting to oust Muammar Qaddafi, who had been working to suppress Al-Qaeda and the Muslim Brotherhood. Once the U.S. government reversed its policy in order to support the jihadist rebels whose ranks were dominated by Al-Qaeda, it was Qatari money and Qatari weapons that put them on the road to victory. U.S. and NATO support, coordinated out of Benghazi, Libya by Christopher Stevens, the U.S. designated liaison to the Al-Qaeda militias, ensured the subsequent expansion of Al-Qaeda beyond Libya and across the Islamic Maghreb as well as West Africa.

Reports in the French media in mid-2012 accused Qatar of providing unspecified amounts of weapons and funding in dollars to Al-Qaeda-linked militias across North and West Africa, including Al-Qaeda in the Islamic Maghreb, the Movement for Tawhid and Jihad in West Africa (MUJAO, in French) and Ansar al-Dine.

Apparently betting on the continued rise of Islamic influence across the region, Qatar is parlaying its Islamic credentials for both business and jihadist objectives. According to the respected French weekly Le Canard Enchainé, Qatar is well-entrenched in the region — but especially in Mali — and has been operating under cover of a network of humanitarian NGOs it has established there such as the Qatari Red Crescent, madrassas and other charities.

Read more at Radical Islam

Is Saudi prince steering News Corp. coverage?

Saudi Prince Alwaleed bin Talal (center) with the Supreme Advisory Board of Al Risala TV

Saudi Prince Alwaleed bin Talal (center) with the “Supreme Advisory Board” of Al Risala TV in December 2012. The board includes Muslim Brotherhood figure and al Qaeda-linked financier Omar Abdullah Naseef (to the left of Alwaleed, I believe), at whose home this photo was taken. The occasion was Al Risala’s receipt of an award for excellence. Part-owner Rupert Murdoch was not in attendance.

By Diana West at WND:

Ever since Al Gore sold Current TV to Al Jazeera, the network founded and funded by the oil-rich emirate of Qatar, the former vice president has drawn continuous fire in conservative media. Fox News, the New York Post and the Wall Street Journal, for example, have all castigated Gore, a man of the left and leading avatar of “global warming,” for such hypocrisies as timing the deal to avoid lefty tax hikes and bagging $100 million in greenhouse-gas money.

These same news outlets share something else in common: They all belong to Rupert Murdoch’s News Corp. That means they also belong to Saudi Prince Alwaleed bin Talal.

Alwaleed owns the largest chunk of News Corp. stock outside the Murdoch family. Shortly after his purchase of 5.5 percent of News Corp. voting shares in 2005, Alwaleed gave a speech that made it clear just what he had bought. As noted in The (U.K.) Guardian, Alwaleed told an audience in Dubai that it took just one phone call to Rupert Murdoch – “speaking not as a shareholder but as a viewer,” Alwaleed said – to get the Fox News crawl reporting “Muslim riots” in France changed to “civil riots.”

This didn’t make the “Muslim” riots go away, but Alwaleed managed to fog our perception of them. With a phone call, the Saudi prince eliminated the peculiarly Islamic character of the unprecedented French street violence for both the viewers at home and, more significantly, for the journalists behind the scenes. When little owner doesn’t want “Muslim” rioting identified and big owner agrees, it sets a marker for employees. Alwaleed’s stake, by the way, is now 7 percent.

We can only speculate on what other acts of influence this nephew of the Saudi dictator might have since imposed on Fox News and other News Corp. properties. (I have long argued that News Corp. should register as a foreign agent, due to the stock owned by a senior member of the Saudi ruling dynasty.) Alwaleed hasn’t shared any other editorial exploits with the public. But that opening act of eliminating key information from News Corp.’s coverage of Islamic news might well have set a pattern of omission.

Recently, such a pattern of omission in News Corp.’s coverage of the Gore-Al Jazeera deal seems evident. I say “seems,” because I can’t be entirely certain that I haven’t missed something in my research. But judging from online searches of news stories and audio transcripts, two salient points are missing from at least the main body of News Corp.’s coverage.

One is reference to the noticeable alignment of Al Jazeera with the Muslim Brotherhood, the global Islamic movement whose motto is, “The Quran is our law; jihad is our way; dying in the way of Allah is our highest hope.” The second (with an exception noted below) is reference to Al Jazeera’s superstar host and ideological lodestar, Yusuf al-Qaradawi, a leading Muslim Brotherhood figure. The influence of al-Qaradawi at the network and in Qatar – where, according to Freedom House’s 2012 press report, it is against the law for journalists to criticize the Qatari government, the ruling family or Islam – can hardly be overestimated.

Strange omission? This relationship between the Qatari-controlled network and the Muslim Brotherhood organization has been observed for years. Back in 2007, for example, Steven Stalinsky reported in the New York Sun that various Arab commentators referred to Al Jazeera as “the Muslim Brotherhood channel” and the like. What’s more, reference to the relationship appears at least in passing in coverage of the Gore deal at mainstream media sites such as USA Today and the Seattle Times. More discussion is available at some conservative outlets, including Rush Limbaugh and The Blaze. (Searches at Breitbart and the Washington Examiner, like News Corp. sites, yielded nothing on these same points. Call it, perhaps, “the Fox effect.”)

Given the rise of Muslim Brotherhood parties in the revolutions of the so-called Arab Spring – undeviatingly cheered on by Al Jazeera – the network’s Muslim Brotherhood connection, which extends to Al Jazeera’s sponsors inside the Qatari ruling family, is a crucial point to miss. Especially when it seems to be missed across the board.

The same goes for failing to mention Al Jazeera’s leading personality, Yusuf al-Qaradawi, in the Gore deal coverage. This longtime “spiritual guide” of the Muslim Brotherhood hosts one of Al Jazeera’s most popular shows, “Shariah and Life.” Among other poisonous pronouncements, al-Qaradawi has called for Americans in Iraq and Israelis everywhere to be targeted by terrorists (“martyrs”) who would then find a place in Islamic paradise. Given Al Gore’s refusal to sell his network to Glenn Beck’s The Blaze TV due to political differences, Muslim Brother Al-Qaradawi and his Shariah ideology become highly relevant. Then again, maybe one man’s news story is just another man’s clipping on the cutting-room floor.

Meanwhile, the one story I found in News Corp. coverage of the Gore deal that mentions al-Qaradawi – a column by Gordon Crovitz – neglected to note al-Qaradawi’s place in the Muslim Brotherhood. Particularly given current events, this is a little like forgetting to mention that Hermann Goring was in the Nazi Party.

Could normal editorial discretion or plain ignorance be at work here? I suppose so. Still, there is that tie-in between News Corp. and the House of Saud to consider, a partnership I find more troubling than Gore’s deal with the Qatari emirate. Not only does Alwaleed own a stake in News Corp., Murdoch owns an even more substantial stake (18.97 percent) in Alwaleed’s Arabic media company Rotana.

Within the Alwaleed-Murdoch-Rotana galaxy is a 24-hour-Islamic outlet called Al Risala, which Alwaleed founded in 2006. The channel’s director and popular “tele-Islamist” is Tareq Al-Suwaidan, widely reported to be a leader of the Muslim Brotherhood in Kuwait. The station’s “Supreme Advisory Committee” includes Abdullah Omar Naseef, who, according to former federal prosecutor Andrew C. McCarthy, is “a major Muslim Brotherhood figure” involved in the financing of al-Qaida.

Al Risala, then, would seem to fit right into the Al Jazeera-Qaradawi-Muslim-Brotherhood lineup.

We know Alwaleed has influenced Fox editorial matters before. Could that Alwaleed influence – even his very presence – account for why News Corp. hasn’t hit harder on the Muslim Brotherhood and al-Qaradawi angles of the Gore-Jazeera deal?

I don’t know, but I wonder. Don’t you?

Related articles